۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

ایسنا نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا به کره شمالی تاکید کرد تا دانشجوی آمریکایی را که سال گذشته میلادی به 15 سال حبس با اعمال شاقه به اتهام سرقت یک بنر سیاسی از یک هتل محکوم شده بود، عفو کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این درخواست از سوی وزارت خارجه آمریکا برای آزادی سریع اوتو وارم بیر که حدودا 20 ساله است درحالی صورت گرفته که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است در تور آسیایی خود به کره‌ جنوبی، ژاپن و چین برود و برای توقف برنامه‌های اتمی و موشکی پیونگ یانگ با مقامات این سه کشور به گفت‌وگو بپردازد.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما بر این باوریم که حکم 15 سال کار اجباری برای آقای وارم بیر نادرست و ناعادلانه است. ما به مقامات کره شمالی تاکید می‌کنیم تا او را ببخشند و به او عفو ویژه بدهند و به دلیل مسائل بشردوستانه او را آزاد کنند.

تونر از سفارت سوئیس در پیونگ یانگ نیز خواست تا به صورت منظم به این دانشجو دسترسی داشته باشد.

این دانشجوی 20 ساله آمریکایی در 16 مارس سال گذشته میلادی از سوی دادگاه عالی کره شمالی و پس از سرقت یک بنر سیاسی از یک هتل در کره شمالی به 15 سال کار اجباری در این کشور محکوم شده است.

روز سه شنبه نیز وزارت خارجه آمریکا بار دیگر به شهروندان این کشور تاکید کرد تا اصلا به این کشور آسیایی سفر نکنند.

علاوه بر وارم بیر که دانشجوی دانشگاه ویرجیناست کیم دونگ چول یک کشیش کره‌ای آمریکایی نیز که حدودا 60 ساله است آوریل سال گذشته میلادی به اتهام جاسوسی به 10 سال کار اجباری محکوم شد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =