دنیای اقتصاد نوشت: وزیر راه و شهرسازی افزایش تعداد خانه‌های خالی از یک میلیون و 600 هزار واحد در سال 90 به بیش از 2 میلیون و500 هزار واحد در سال 95را محصول سوداگری در بازار مسکن اعلام کرد.

عباس آخوندی گفت: در شرایطی که به ازای 24 میلیون خانوار ایرانی هم اکنون 25 میلیون واحد مسکونی وجود دارد، اما آمارها حاکی است 25 درصد خانه‌های ساخته شده خالی بوده و عملا مورد سکونت قرار نگرفته‌اند. آخوندی خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد پروانه‌های ساختمانی صادر شده طی 5 سال اخیر در نیمه شمالی شهر تهران بوده است و اهداف سوداگرانه در پشت این ساخت‌و‌سازها کاملا مشهود است.همچنین در کنار این ارقام در اطراف تهران و شهرهای جدید 240 هزار واحد مسکن مهر هم ساخته شده یا در حال ساخت است که همگی بیانگر پیچیدگی شرایط وضعیت در حوزه مسکن و شهرسازی کشور است. وی افزود:این موضوع نشان دهنده یک سوء عملکرد جدی در نظام اقتصاد ایران است که طی 10 سال اخیر به شدت تشدید شده است و مشخص می‌کند که چگونه سوداگران در دهه گذشته در غیاب یک دولت کارآمد و شهرداری پایبند به قانون و نظام بانکی منضبط این پول‌ها را از بانک‌ها گرفته و به ساخت و سازهای سوداگرانه پرداخته‌اند. وزیر راه وشهرسازی گفت: طبق آمار سال ۸۵ تعداد خانه‌های خالی ۶۱۳ هزار واحد مسکونی بوده که این رقم در سال ۹۰ به یک میلیون و ۶۶۰ هزار واحد افزایش یافته است و در سال ۹۵ بر اساس اعلام مرکز آمار ایران رقم خانه‌های خالی به دو میلیون و ۵۸۷ هزار واحد مسکونی رسیده است.

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    5 27
    اقای اخوندی هیچ کس باسوداگری وجهش قیمت مسکن موافق نیست ولی مردم امارغلط روازدرست می تونن تشخیص بدن وجود 2/5میلیون مسکن خالی می تونه درعرض یکی دوسال کمرصنعت ساختمان روبشکنه ولی می بینیم بااین حال وبدترین رکودتاریخ ایران دراین 4سال قیمت مسکن نه تنها کاهش نیافته بلکه حداقل 20درصدهم نسبت به سال 92 افزایش یافته بهتره بجای دادن امارمخدوش به مردم مثل رشد اقتصادی 11درصدی وتورم 6درصدی واقع بینانه به این صنعت بزرگ نگاه بشه؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    16 4
    قابل توجه متوهمین افزایش ورونق کاذب مسکن....مسکن مردفاتحه فراموش نشه لطفا
  • منا IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    23 2
    سلام .مسکن حداقل باید10سال دیگه تکان نخوره چون با این وضع حقوقها کی میتونه وام بگیره تا مسکن بخره.