انتقاد رییس اتاق بازرگانی خرم آباد از اخذ برخی عوارض‌های شهرداری

تسنیم نوشت: رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد گفت: تعدد و مبالغ زیاد عوارضات شهرداری سبب عدم رونق فضای کسب و کار در استان لرستان می‌شود

حسین سلاحورزی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسه اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد ضمن انتقاد از اخذ برخی عوارض‌های شهرداری از فعالان اقتصادی استان اظهار داشت: شهرداری خرم‌آباد نسبت به اخذ عوارض تابلو و پسماند از واحدهای اقتصادی اقدام می‌کند درحالی‌که در حکم دیوان عدالت اداری قیدشده است که تابلو هویت آن واحد است و شهرداری اجازه ندارد عوارض دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی ایجاد می‌کند، افزود: بر اساس معیارهای کسب‌وکار در استان‌ها ، رتبه‌بندی ازنظر سهولت کسب‌وکار در نظر گرفته می‌شود که در این زمینه دو شاخص هزینه و تعداد عوارض و مجوزهایی که برای فعالیت‌های اقتصادی لازم است مدنظر قرار می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد عنوان کرد: با توجه به هزینه‌هایی که شهرداری‌های لرستان برای فعالان اقتصاد ایجاد می‌کنند، استان لرستان ازنظر رتبه کسب‌وکار جایگاهی ندارد و فضای کسب‌وکار در استان لرستان مناسب نیست وبه طور یقین تاثیر منفی در سرمایه‌گذاری در استان دارد.

وی بیان کرد: استدلال شهرداری بر این است که منابع و مصارف شهرداری باهم همخوانی ندارد که به نظر می‌رسد شهرداری پایین بودن کارایی و مشکلات درآمدی شهرداری به سمت فعالان اقتصادی شیفت پیدا کند.

سلاحورزی تصریح کرد: مبلغ عوارضی که شهرداری برای پسماند فعالان اقتصادی در نظر گرفته است برخلاف آنچه در لایحه تجمیع عوارض تصویب‌شده است تناسبی ندارد و از طرفی معیار عوارض مشخص نشده است.

وی گفت: اگر این‌گونه از عوارض‌های شهرداری مبنای قانونی ندارد عوارض باید متوقف شود چرا که تعدد و مبالغ زیاد عوارض سبب می‌شود تا استان لرستان در رتبه‌بندی سهولت کسب‌وکار جایگاه مناسبی نداشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد ضمن انتقاد از عدم حضور مسئولان شهرداری در این جلسه بیان کرد: شهرداری بر اساس قانون عضو اصلی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی است اما معمولاً در این جلسات حضور پیدا نمی‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =