ایرنا نوشت: مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: تمامی سپرده های مردم در موسسه منحله میزان تا سقف 5 میلیارد ریال تعیین تکلیف شد.

 علی رسولیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حجم از تصفیه حساب ها بر اساس تلاشهای ستاد تدبیر استان، پیگیری های جدی استاندار و مساعدت قابل تقدیر بانک صادرات ایران محقق شد.

وی عنوان کرد: بر این مبنا سپرده گذاران میزان از حدود 975 هزار حساب در زمان ایجاد مشکل، اکنون به 123 نفر رسیده است.

وی گفت: در این میان حجم سپرده های مردم نیز از بالغ بر 34 هزار میلیارد ریال در ابتدای بروز مشکل تا امروز به حدود یک هزار و 300 میلیارد ریال کاهش یافت است.

به گفته وی، در واقع در نتیجه تلاش های صورت گرفته افزون بر یک هزار و 500 ساعت جلسه در رده های مختلف استانی و کشوری و پیگیریهای مستمر، مشکل موسسه منحله میزان به خط پایان خود رسیده و امید است با کمک بانک صادرات اندک سپرده های باقی مانده نیز با مذاکره و گفت و گوی مستقیم تعیین تکلیف شوند.

وی عنوان کرد: علیرغم مسیر سخت، دشوار و نقد شوندگی بسیار ناچیز دارایی های میزان با همکاری صادقانه اعضای ستاد تدبیر استان و همراهی مطلوب بانک صادرات و تلاشهای هیات تصفیه مشکل مرتفع شد.

موسسه میزان از حدود 2 سال قبل و در پی بروز برخی شایعات، یکباره با ازدحام مراجعه کنندگان برای دریافت پول های خود مواجه شد که به علت ناتوانی در پرداخت سپرده ها بعد از مدتی منحل شد، و بعد از آن با پیگیری های استانی و کشوری، بانک صادرات پذیرفت در این زمینه ورود کند.

حدود یک هزار نفر از پرسنل این موسسه منحل شده در بانک صادرات اشتغال دوباره یافتند و تا کنون طلب سپرده گذاران آن تا سقف پنج میلیارد ریال پرداخت شده است.

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    0 0
    سلام از خبر انلاین انتظار میره که در صحت اخبار منتشره دقت داشته باشه. من ۲۰۰ میلیون دارم و هنوزم به پولم نرسیدم.خبر دروغ باعث بی اعتمادی به سایت خبری شما میشه.لطفا بیشتر دقت کنید