۰ نفر
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

واحد مرکزی خبر نوشت: رکس تیلرسون پس از بازدید از منطقه غیرنظامی بین دو کره، اعلام کرد سیاست « صبر راهبردی » آمریکا در قبال کره شمالی به پایان رسیده و اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ گزینه ای روی میز است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رکس تیلرسون،‌ وزیر امور خارجه آمریکا در دومین ایستگاه تور سفرهای آسیایی خود بعد از ژاپن امروز وارد کره‌ جنوبی شده تا در مذاکراتی که انجام می‌دهد به دنبال "یک رویکرد جدید" در قبال کره شمالی بعد از تاکید بر شکست دو دهه تلاش برای متوقف کردن این کشور شود.

تیلرسون که یک مدیر سابق حوزه نفت و گاز بوده و تجربه دیپلماتیک نداشته روز چهارشنبه با ورود به ژاپن اولین تور سفرهایش به آسیا را آغاز کرد و روز شنبه به چین می‌رود.

او در کره‌ جنوبی از منطقه خلع سلاح شده در مرز با کره‌ شمالی بازدید کرده و به دیدار یون بیونگ سه، همتای خود از کره‌ جنوبی و همچنین هوآنگ کیو آهن، نخست وزیر و رئیس‌جمهور موقت این کشور خواهد رفت.

تیلرسون اخیرا در کنفرانس خبری در توکیو گفت: تلاش‌های 20 سال گذشته درقبال کره شمالی شکست خورده است.

تیلرسون همچنین از فرماندهی 28500 سرباز آمریکایی مستقر در کره‌ جنوبی نیز بازدید خواهد کرد.

همچنین وزیر امور خارجه آمریکا در دومین ایستگاه تور سفرهای آسیایی خود بعد از ژاپن امروز وارد کره‌ جنوبی شده تا در مذاکراتی که انجام می‌دهد به دنبال "یک رویکرد جدید" در قبال کره شمالی بعد از تاکید بر شکست دو دهه تلاش برای متوقف کردن این کشور شود.

 

 

 

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =