ایسنا نوشت: براساس گزارش رسانه‌ها، جامعه اطلاعاتی و مقام‌های دفاعی آمریکا پیش بینی کردند که کره شمالی به زودی دست به یک دور جدید آزمایشات موشکی و هسته‌ای خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری آسیا، شبکه سی ان ان گزارش داد مقامات آمریکایی در حال رصد نزدیک برنامه‌های نظامی کره شمالی هستند و نشانه‌های فزاینده‌ای را از بابت فعالیت‌های نگران کننده در کره شمالی یافته‌اند.

برطبق گفته مقامات، منبع اصلی این اطلاعات برای آمریکا ماهواره‌های جاسوسی هستند که از فضا حکومت کره شمالی را تحت نظر دارند. بنابراین قابلیت چندانی برای فهمیدن کامل تصمیم‌های رهبر کره شمالی وجود ندارد.

براساس این گزارشات این ماهواره‌ها چند هفته است که محل آزمایشات هسته‌ای کره شمالی را تحت نظر دارند و نشانه‌های جدیدی از بابت حفاری و فعالیت در ورودی‌های تونل‌ها دیده‌اند.

همچنین براساس گزارشات کره شمالی اقدامات تازه‌ای برای پنهان کردن فعالیت‌هایش از ماهواره‌ها انجام داده و مقامات آمریکا به سی ان ان گفتند: کره شمالی اخیراً یکسری پرتاب‌گرهای موشک‌های بالستیک خود را برای جلوگیری از ردیابی واشنگتن به مکان‌های دیگر منتقل کرده است.

همچنین به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژاپن امروز (جمعه) یک ماهواره جاسوسی جدید را به فضا فرستاد.

به گفته آژانس فضایی ژاپن این ماهواره تحت عنوان رادار 5 با موشک مخصوص H-2A ژاپن از محلی در جنوب غرب این کشور به فضا فرستاده شد و قرار است جایگزین یک ماهواره قدیمی‌تر که ماموریتش پایان یافته، شود.

ژاپن در سال 2003 و در پی شلیک یک موشک بالستیک از سوی کره شمالی به سمت خاک ژاپن در سال 1998 شروع به فرستادن ماهواره‌های جاسوسی به مدار زمین کرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =