واحد مرکزی خبر نوشت: وزارت خارجه سوریه درخصوص تجاوز اسرائیل به سوریه، دو نامه برای دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان فرستاده است.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد وزارت خارجه سوریه اعلام کرد این وزارتخانه در مورد تجاوز اسرائیل به سوریه، دو نامه برای دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان فرستاده است. وزارت خارجه سوریه در اعتراض به اقدام اسرائیل در به چالش کشیدن آشکار حقوق بین الملل، قطعنامه های سازمان ملل متحد و نقض حاکمیت سرزمینی سوریه این نامه ها را ارسال کرده است.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد سوریه تاکید می کند دستاویزها و بهانه هایی که اسرائیل جهت توجیه حملات تجاوزکارانه اش به سوریه ارائه می دهد تلاش های بی ارزشی برای گمراه کردن افکار عمومی است. اسرائیل هر بار به این دستاویزها متوسل می شود و هر بار نیز در توجیه تداوم اشغال غیرقانونی جولان سوریه، سرزمین های فلسطینی و بخشی از جنوب لبنان، ناکام می ماند.

وزارت خارجه سوریه از دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان خواست تجاوزهای آشکار اسرائیل را محکوم کند. وزارت خارجه سوریه همچنین خواهان ملزم ساختن اسرائیل به پایان دادن حمایت از تروریسم در سوریه و اجرای تمامی قطعنامه های شورای امنیت در مورد مبارزه با تروریسم شد. وزارت خارجه سوریه خواستار آن شد که اسرائیل مجبور به اجرای قطعنامه های 2253 در خصوص مبارزه با تروریسم شود و از جولان اشغالی عقب نشینی کند و تا خط مرزی چهارم ژوئن سال 1967 عقب بنشیند و قطعنامه 497 شورای امنیت مصوب 1981 را اجرا کند.

52311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =