مسعود سلطانی‌فر از آینده خوب برای ورزش ایران حرف می‌زند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آرام، خونسرد و خیلی شمرده حرف می زند. گفت و گو با وزیر ورزش و جوانان همیشه ویژگی های خاص خودش را دارد به خصوص مسعود سلطانی که سعی می کرد در طول مصاحبه سیاستمدارانه حرف بزند.او که اهداف زیادی را در سرش دارد و می خواهد وزیری متفاوت برای ورزش ایران باشد در طول مصاحبه بارها تکرار کرد که سوال سخت و چالشی نپرسیم که پاسخ دادن را برایش سخت می کند.سلطانی فر درباره نکات مهم و چالش برانگیز ورزش ایران حرف زد و جاهایی که نباید جواب سوالی را می داد یا سکوت می کرد یا برای ما آرزوی موفقیت!مازیار ناظمی و هیوا یوسفی همانگی های لازم برای انجام این گفت و گو را انجام دادند که از آنها تشکر می کنیم.

*تا حالا اینقدر ورزش بانوان حمایت دولتی و مشخص نداشت. شخص آقای روحانی که نفر اول اجرایی کشور است درباره ورزش بانوان صحبت های خوبی کرده و شوری در فضای مجازی به وجود آمد و برای مردم خیلی جالب بود که رئیس جمهور بگوید این نگاه سنتی را بشکنید. از اینجا به بعد یک کار اجرایی می خواهد برای برداشته شدن بخشی از محرومیت هایی که وجود دارد و امکاناتی که نیاز است بدهید تا مشخص شود نگاه اجرایی هم تغییر کرده.

نگاه ما تغییر کرده. هم با توجه به تاکید خود رئیس جمهور هم با توجه به برنامه ای که خودم داشتم و ضرورتی که در جامعه وجود دارد. بحث ضرورت توسعه ورزش همگانی و سالم سازی جامعه، سالم سازی جسم و بالتبع آن سالم سازی روح، به هر حال حدود 50 درصد از جمعیت کشور ما این ظرفیت را دارند که در میادین بین المللی افتخارآفرینی کنند. اتفاقی که در المپیک افتاد و برای اولین بار ما توانستیم در بخش بانوان یک مدال برنز تکواندو بگیریم من فکر می کنم ظرفیت بانوان هم با توجه به اطلاعاتی که از قبل داشتم و هم اطلاعاتی که در این مدت کسب کردم، ظرفیت مدال آوری ما در میادین مهم بین المللی شامل مسابقاتی آسیایی، جهانی و المپیک خیلی بیش از این هست. با وجود همه ملاحظات فرهنگی که وجود دارد و محدودیت هایی که ما به خاطر رعایت ملاحظات شرعی در بعضی رشته ها ممکن است داشته باشیم، با وجود اینها واقعا فکر می کنیم ظرفیت خیلی بالایی در بین بانوانمان وجود دارد در کنار آن ظرفیت هایی که برای توسعه ورزش همگانی داریم. از ابتدا رویکردمان این بود. از همان ابتدای کارمان بحث ضرورت برگزاری مسابقات بسکتبال را با همین باور و نیت انجام دادیم. شاید آن موقع که من می خواستم برای حل این مشکل اقدام کنم خیلی ها می گفتند وزیر نباید برای رئیس فدراسیون جهانی نامه بنویسد، من می گفتم اینها مهم نیست ما می نویسیم برای اینکه از حق بانوانمان دفاع کنیم و معتقدیم که باید این شرایط به وجود بیاید. چرا اینها می توانند فوتسال و والیبال بازی کنند چرا نتوانند بسکتبال بازی کنند و هیچ مشکلی وجود ندارد و واقعا باورمان این است که باید با رعایت ملاحظات شرعی و اعتقادی هر جایی که زمینه فراهم است در محافل بین المللی برویم و دفاع کنیم و شرایط به وجود بیاوریم که بانوان بتوانند حضور جدی و گسترده داشته باشند و بتوانند افتخارآفرینی کنند چون ظرفیت خیلی بالایی را برایشان می دیدیم. تغییراتی هم که در حوزه معاونت بانوان دادیم با همین نیت بود تا تحرک بیشتری به وجود بیاید و فکر می کنم ما بتوانیم در آینده در رشته های بیشتری از وجود خانم ها به عنوان روسای فدراسیون استفاده کنیم، ان شالله دنبالش هستیم که این معاونت بانوان را هم در چارت سازمانی فدراسیون ها رسمی کنیم که دیگر بعضی موارد که گفته می شود ممکن است بعضی روسای فدراسیون ها به این بخش اهمیت ندهند، با یک جایگاه کاملا رسمی و مشخص و تعریف شده مباحث معروف به بانوان دنبال شود. دختران دانش آموز ما در مقاطع ابتدایی و متوسطه و دانشجویان ما حقشان است و می طلبد که از همه امکانات ورزشی بتوانند استفاده کنند و به امید خدا من فکر می کنم ما در المپیک آینده با توجه به اضافه شدن کاراته و در رشته های دیگر حداقل سه مدال توسط بانوان بگیریم.

*مدال خوشرنگ به دست می آید؟

مسابقات رسمی المپیک بخشی به آماده سازی و اردوها و کارهای زیربنایی برمی گردد، یک بخشی هم به روز مسابقه مربوط است. ممکن است یک باره یک قهرمانی که چند سال زحمت کشیده و موفقیت های آسیایی و جهانی کسب کرده، همان روز مثلا دچار سرماخوردگی یا آسیب دیدگی شود.

*این نکته ای که شما می گویید خیلی افق زیبایی است. شاید چون برای اینکه قبلا چنین موضوعی اتفاق نیفتاده بود، ما حتی کیمیا را هم آنقدر قبول نداشتیم که مثلا مسوولین ورزش ما در سالن حاضر باشند. گرچه بعدا هر کدام یک بهانه ای آوردند اما عملا در روز آخر به نظر می رسید دوستان چون کارهای مهمتری داشتند نبودند. این نگاه در مجموعه جدید وزارت ورزش وجود دارد که وقتی یک دختر برای مسابقات می رود، همانطور که مثلا برای مسابقه بهداد همه مسوولین در سالن حاضر می شوند، برای آن دختر هم باشند؟ دفعه بعد اگر امثال کیمیا شانس مدال داشتند کنارشان هستند؟

شما خودت پاسخت را در سوالت گفتی. یک زمانی شاید تصور می شد که خانم ها نمی توانند مدال بیاورند. الان من با تحلیل می گویم که سه مدال خواهیم گرفت. همینطوری روی هوا نمی گویم که یک سه می شود. در کاراته، تکواندو، تیراندازی، قایقرانی و ... این ظرفیت وجود دارد و باید جدی گرفت و جدی به آنها پرداخته شود. سرمایه گذاری صورت بگیرد و کار شود. بالاخره مایکل فلپس یک روزه مایکل فلپس نمی شود. اوسین بولت هم یک روزه ساخته نمی شود. این از دوره دانش آموزی می دویده بعد در دانشگاه هم دویده، دهها مسابقه و اردو شرکت کرده، در سه المپیک و 9 مدال طلا می گیرد یا مایکل فلپس در سه المپیک 27 مدال می آورد که 22 تای آن طلاست. همینطور در رشته های دیگر بالاخره ما باید یک برنامه منظم و مرتب داشته باشیم. الان ستاد بازی های المپیک 2020 و جاکارتای 2018 را که تشکیل دادیم، روی همه موارد ریز می شویم و خیلی چالشی با روسای فدراسیون ها برخورد می کنیم. بعضی ها به ما پرت و پلا می گویند و مثلا می گویند من 2020 نمی توانم قول مدال بدهم، 2024 قول می دهم؛ 2024 هشت سال دیگر است. آن زمان کی هست و کی نیست؟! معلوم نیست که این قول را چه کسی باید دنبال کند. خیلی دقیق فکر می کنم باید از روسای فدراسیون ها حساب کتاب بکشیم و برنامه بگیریم و متناسب با برنامه منابع تامین کنیم. رویایی نباشد که کسی بیاید بگوید بودجه من را ده برابر کنید تا بتوانم مدال بیاورم و چون من نمی توانم بودجه اش را ده برابر کنم او هم بگوید نمی توانم. به ازای هر امکانی که می دهیم طرف باید پاسخگو باشد. حتی اگر 50 درصد از خواستش تامین شود، متناسب با آن باید پاسخ بدهد. یک داستانی هم که به آن اعتقاد داریم این است که بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید یک هماهنگی خیلی نزدیکی باشد که بتوانیم مشترکا برفعالیت های فدراسیون ها نظارت کنیم. فدراسیون ها ما یا کمیته ملی المپیک را دور نزنند. خوشبختانه الان این فضا را به وجود آوردیم و یک همکاری خیلی خوبی داریم. باور داریم که اگر می خواهیم حال ورزش کشور خوب باشد باید ارتباط وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نزدیک باشد و برنامه ها را با هم تنظیم کنند و با هم نظارت کنند، از منابع به صورت مشترک استفاده کنند و در حقیقت سطح ورزش زمانی توسعه پیدا می کند که همه بخش ورزش کشور در یک جهت، با یک سیاست، با هماهنگی و تعامل خوب جلو بروند.


سلطانی فر

*بعد از صحبت های آقای رئیس جمهور فکر می کنم خانم ها بیشتر این انتظار را دارند که برای ورودشان به ورزشگاهها یک گامی برداشته شود. مسابقات والیبالی که امسال در پیش است احتمالا الزام حضور بانوان از سوی فدراسیون جهانی بیش از پیش خواهد بود و از آن طرف هم اگر این مشکل را حل کنیم دیگر با پدیده ای مثل ورود غیرقانونی خانم ها به ورزشگاه روبه رو نمی شویم. شاید یک تعبیری از صحبت های رئیس جمهور است که اگر خودمان را تغییر ندهیم خانم ها خودشان تغییر ایجاد می کنند. وزارت ورزش در دوره های قبلی، خانم مولاوردی در دولت گام هایی برداشتند و خیلی برای شکسته شدن یک سری از این سدها تلاش کردند. برنامه شما برای این بخش چیست؟

در مجموع با توجه به ملاحظاتی که وجود دارد این بحث ظریفی است و باید با دقت بیشتر کار همه جانبه انجام شود تا بتوانیم شرایط مناسب تری فراهم کنیم.

*آقای مهندس مدبر همین چند وقت پیش گفته بودند که از نظر لجستیکی از همین امروز برای ورود خانم ها به ورزشگاهها مشکلی نداریم. این را تایید می کنید؟

به نظر من ما مشکل سخت افزاری نداریم اگر یک روزی قرار شد این داستان به شکل دیگری اجرا شود ما برای اجرایش مشکلی نداریم.

*تلاشی نمی کنید برای اینکه بشود ماجرا را حل کرد.

تلاش می کنیم ولی فکر می کنم خیلی نباید روی این مسائل جنجال به راه انداخت. بالاخره ظرافت هایی وجود دارد، مسائلی هست که باید در یک فضای کاملا آرام پیگیری شود و کارهای توجیهی انجام بگیرد.

*در سال 96 انتخابات کمیته ملی المپیک را در پیش داریم. در سه سال اول دولت تدبیر و امید یک مشکلی وجود داشت این بود که می خواستند دخالت نکنند و بگویند ما بی طرف هستیم و این ژست بی طرفی شاید در چند فدراسیون اثر برعکس گذاشت. اگرچه شما خودتان سیاست تان این است که به طور رسمی گفتید به استقلال فدراسیون ها و کمیته احترام می گذارید ولی در نهایت یک انفعالی به وجود می آید و اتفاقاتی می افتد که در نهایت می توانید بگویید به دموکراسی احترام بگذاریم. در سه ساله اول 16 فدراسیون بودند که خط مشی روسایشان با خط مشی دولت همخوانی نداشتند. برای این موضوع فکری دارید یا شما هم می گویید بی طرف هستید؟

ما ملزم هستیم که همه مسائل قانونی داخلی و قانونمندی محافل بین المللی ورزشی خارجی شامل آی او سی و فدراسیون های بین المللی را رعایت کنیم و فکر می کنم حفظ منافع مان و توسعه ورزش در گرو این است که ما کاملا قانونمند عمل کنیم فارغ از ارتباطات یا جهت گیری های خاص و تا الان هم بنایمان بر همین بوده. از ابتدا که آمدیم قول دادیم انتخابات همه فدراسیون های سرپرستی را برگزار کنیم و تا الان هم به این قول عمل کردیم و یک مقدار سر و سامان دادیم. در برگزاری این انتخابات ها هم شاید بعضی موارد عده ای دلشان می خواست اعمال نفوذ کنند، ما به رای مجمع و نظری که در مجمع داده می شود موکول کردیم و فکر هم می کنم فصل الخطاب همه این موارد قانونمندی های داخلی و ضوابطی است که در تعامل با محافل بین المللی باید رعایت کنیم.

*خروجی این قانونمندی باعث نمی شود که سال هاست یک سری مدیر از این فدراسیون به آن فدراسیون می روند؟ فکرهای تازه، آدم های تازه یک مقدار سخت وارد این سیستم می شوند.

ذات مردمسالاری و حاکمیت رای مردم بالاخره این است که مردم با موقعیتی که به دست می آورند و اینکه می توانند با رای خودشان آینده خودشان را تغییر بدهند و رقم بزنند در دنیای امروز عامل توسعه است. شما در انتخابات های مهم کشور مثل ریاست جمهوری یا مجلس بالاخره می بینید یک باره رای مردم این جناح را کنار می گذارد و یک جناح دیگر را روی کار می آورد. این ذات دموکراسی است. وقتی می خواهی مشارکت مردم را داشته باشی ممکن است نتیجه اش به گونه ای باشد که به نظر شما خیلی خوشایند نباشد و نفرات مورد نظر شما به قدرت نرسند، ولی رای مردم است. ما هم نمی توانیم همه چیز را بهم بزنیم برای اینکه نظر خودمان تامین شود. این مثل نظام های توتالیتر می شود. در مجموع فکر می کنیم که اگر فصل الخطاب را قانون بدانیم، مطمئنا بهترین نتیجه به دست خواهد آمد.

*شما اساسنامه های مجامع را تغییر می دهید؟

نه تغییر نمی دهیم. مواردی که مورد اعتراض فدراسیون های جهانی هست را گفتیم مجامع بنشینند فکر کنند و مواردی که با قواعد و قوانین و داخلی ما مغایرت ندارد را اصلاح کنند که بتوانیم همیشه این تعامل را با محافل بین المللی ورزشی حفظ کنیم.

*یکی از مواردی که شنیدم پیگیر آن هستید این است که بحث حضور بازنشسته ها در ریاست فدراسیون را حل کنید؟

زمانی که ما آمدیم چند سال پیش رئیس فدراسیون را به عنوان یک شغل تعریف کردیم، طبیعتا بازنشسته نمی تواند متصدی آن شود. مگر اینکه این را تغییر بدهیم، فدراسیون را به عنوان موسسات عمومی غیردولتی معرفی کنیم آن وقت ریاست فدراسیون ها به عنوان یک شغل از دید مراجع قانونگذاری کشور تعریف نشوند. خیلی از کشورهای دنیا هم به همین صورت است.

*از نظر خود شما ریاست فدراسیون یک شغل وقت گیر نیست؟

به نظر من رئیس هر فدراسیونی باید تمام وقت در آنجا باشد. یعنی شغل دوم به عنوان رئیس فدراسیون در کنار یک کار دیگر خیلی تجربه ما تجربه مناسبی نبوده است. شاید در برخی موارد یک کسی آمده خودش قوی بوده، یک دبیر قوی هم گذاشته، آن دبیرش توانسته فدراسیون را بچرخاند ولی به نظر من رئیس و دبیر باید تمام وقت باشند مگر اینکه استثنایی باشد که در یک فدراسیون کسی باشد توانمندی و ارتباطات و تعاملات خوب داشته باشد و ظرفیتش هم بالا باشد، او به عنوان کار دومش بیاید دبیر فدراسیون بتواند به عنوان یک کار تمام وقت بیاید.

*هم شما و هم آقای صالحی امیری از زمانی که آمدید یک مقدار وزن کمک به دولت را از نظر کلامی بیشتر کردید. در یک ماه گذشته شاید مهمترین پاسخ ها به ترامپ در فضای بین المللی ما را شما دادید. اخیرا هم یک سخنرانی داشتید که یک مقدار سیاسی تر حرف زدید. بنایتان این است که همزمان به عنوان یک وزیر حرف های دولت را هم بیان کنید و سخنگوی دولت در حوزه های دیگر هم باشید یا بیشتر ورزشی صحبت کنید؟

من سخنگوی دولت نیستم ولی ما در دولت یک مسوولیت مشترک سیاسی داریم که وظیفه مان این است از عملکرد، سیاستها، کارکرد و کارنامه دولت حمایت کنیم. وقتی ما یک باره با حجم تخریب ها و انتقادهای غیرمنصفانه مواجه شدیم، دستاوردهای قابل توجه و بعضا تاریخی این دولت را زیر سوال می برند این وظیفه همه اعضای دولت است که دفاع کنند. من هنوز هم می گویم به ضرص قاطع اتفاق تاریخی برجام که در این دولت افتاد، اگر نمی افتاد، امروز سایه جنگ بالای سر ما بود، صادرات نفت به کمتر از چهارصد، پانصد هزار بشکه رسیده بود، درآمد نفت مان بسیار محدود شده بود، تنگناهای اقتصادی بیشتر شده بود و تهدیدات علیه ما بیشتر شده بود. من این را چند بار گفتم باز هم می گویم سال گذشته در همین بهمن ماه که من با رئیس جمهور به فرانسه رفتم، در جلسه مشترکی که دولت فرانسه با دکتر روحانی و چند وزیر و عضو دولتی که همراهشان بودند، آقای اولاند علنا گفت که پنج به علاوه یک درباره اصل حمله به ایران و تاسیسات نظامی آن اختلاف نظر نداشتیم، درباره زمان حمله اختلاف نظر داشتیم. به خصوص وقتی دولت شما روی کار آمد، با توجه به اینکه دولت برخاسته از رای مردم بود، خیلی از کشورها گفتند تاملی کنیم چون می توانیم وارد مذاکره با این دولت بشویم که مسائل را حل و فصل کنیم. خوشبختانه این دولت با تدبیر و درایت و وحدت و حمایت رهبری و هماهنگی که همه داشتند موفق شد به این پیروزی تاریخی بزرگ دسترسی پیدا کند. من اگر خیلی نگویید سیاسی می شود در سه جمله بگویم. من معتقدم ما سه دستاورد بزرگ بعد از پیروزی انقلاب داشتیم. یک؛ پیروزی در جنگ تحمیلی 8 ساله، به این عنوان که ما قدرت نظامی مان را به رخ دنیا کشیدیم و حالا حالا ها دنیای بیرونی ما به خصوص همسایگان ما فکر تعرض به جمهوری اسلامی ایران را از سرشان بیرون کردند، چون می دانند که همانطور که ما دست تنها در مقابل سی چهل کشور ایستادیم و توانستیم وجب به وجب خاکمان را از لوث وجود دشمن پاک کنیم، امروز در وضعیت قدرت و توانمندی بالاتری هستیم. دوم؛ دستاورد پیروزی سیاسی در مذاکرات با 5+1 و برجام و لغو شش قطعنامه و برطرف شدن سایه جنگ که ما قدرت سیاسی مان را به رخ دنیا کشیدیم.

دستاورد مهم سوم هم این بود که توانستیم مردمسالاری را در سایه یک حکومت دینی در 38 ساله گذشته تحقق بدهیم نهادینه کنیم. این خیلی نعمت بزرگی برای کشور است که در دوره کارکرد یک دولتی انتخابات برگزار می کند، دولت و رئیس جمهور دیگری از جناح دیگر به قدرت می رسد. این اتفاق سال 76 افتاد. در سال 84 افتاد. در سال 92 هم این اتفاق دوباره افتاد. این یعنی حاکمیت مردمسالاری. علت اصلی رشد و توسعه کشورهای غربی تنها سرمایه گذاری روی زیربناهایشان نبوده. تنها کار اقتصادی نبوده، این حاکمیت مردمسالاری و رای مردم بوده که به عنوان یک زیرساخت مهم آن چیزی که در کشورهای غربی مهد دموکراسی صد، صد و پنجاه سال طول کشید تا نهادینه شود، امروز در کشور ما بعد از 38 سال نهادینه شده و این فرصت و دستاورد بزرگی است که مردم با حضور و رای خودشان می توانند نظر خودشان را اعمال کنند و آینده شان را رقم بزنند. اگر بخواهم به حرف اصلی برگردم ما هم وقتی فکر می کنیم که یک کسی مثل رئیس جمهور آمریکا یا مسوول سیاسی در هر کشور دیگر ، به ارزش های ما اهانت می کند، دستاوردها و مردم و غرور ملی ما توهین می کند، ما وظیفه خودمان می دانیم که مقابله کنیم.

*شاید برای یک جوان هوادار یا یک لیدر، وزارت ورزش فقط به استقلال و پرسپولیس شناخته شود. این ادبیات از وزیر ورزش شاید برایش نامانوس باشد.

آنها مباحث مربوط به فدراسیون هاست. من یک وظیفه اجرایی-تخصصی ویژه بخشی دارم یک شخصیت و جایگاه سیاسی دارم که باید از کلیت سیاست های دولت و دستاوردهای دولت و کارنامه آن دفاع کنم. مسوولیت من این است که به امور ورزش و جوانان برسم که می رسم اگر اقتضا کند باید از حریم دولت و نظام جمهوری اسلامی و ارزش های نظام دفاع کنم.

*با همه تلاشی که می کنید برای اینکه این چارچوب را حفظ کنید، باز هم فضای ورزش چون حاشیه ها در آن زیاد است و شایعه ها زود در آن رواج پیدا می کند، شما به این متهم شدید که در این ماجراها یک اولتیماتوم دادید. فکر می کنم همه هم برگرفته از صحبتی بود که آقای داورزنی گفتند ما حواسمان هست چه کسی دعوت می شود و چه کسی دعوت نمی شود.

در هر صورت من نقش نظارتی را که باید روی کار فدراسیون ها داشته باشم را دارم و هر جایی هم لازم باشد کمک و پشتیبانی کنم، حتما این کار را می کنم.

*آقای رئیس جمهور در سه سال گذشته مدام تاکید می کردند که مهمترین وجهه ورزش این است که ما یک قهرمان الگو بسازیم ولی چهره ورزش کشور خیلی ضدستاره بود و به نظر می رسید آقای گودرزی با ستاره محوری مخالف بودند. شما این مشکل را ندارید و ستاره سازی را چیز بدی نمی دانید.

سیاست ما در ورزش گسترش ورزش و تمرکز روی هر 4 وجه ورزش تربیتی، همگانی، قهرمانی و حرفه ای هست. هر کدام از اینها دستاوردهایی دارد و تجلی و تبلورش در بخش های مختلف در ورزش حرفه ای همین ستاره سازی است. ما فکر می کنیم وجود این ستاره ها باعث ایجاد انگیزه خیلی زیاد در بین جوان ها و نوجوان های ما می شود. نمی توانیم بگوییم همه هم و غم را روی ورزش همگانی بگذاریم و به فکر پیروزی تیم ملی کشتی در مسابقات قهرمانی جهان نباشیم. باید دقیقا روی همه اینها فکر و برنامه ریزی و نظارت کنیم. ستاره ها در همه کشورها در همه رشته ها وجود دارند و مردم آنها را دوست دارند، به خصوص اگر این چهره ها از جهت مسائل اخلاقی و فرهنگی وضعیت مناسبی داشته باشند و با مردم تعامل داشته باشند حتما باعث ایجاد انگیزه در بین جوان ها می شوند.

*درباره تیم ملی شما پیش بینی کرده بودید که با 17 امتیاز صعود می کنیم. یک مقدار این امتیاز سخت است.

شما اگر نتایجی که تیم های دیگر می گیرند، اگر ما بیشتر نتیجه مساوی داشته باشیم یا تیم های همگروه ما شرایطشان خاص باشد، با هفده، هیجده امتیاز صعود می کنیم. مگر دور قبل با 17 امتیاز صعود نکردیم؟

*دو بازی به گروهها اضافه شده.

الان با توجه به امتیازی که در گروههای مختلف داریم فکر می کنم بین هیجده تا 20 امتیاز قطعی صعود می کنیم، با توجه به اینکه بازی آخر هم با سوریه و در تهران است و شاید تیم سوریه نتایجی بگیرد که خیلی امیدوار به صعود نباشد، می توانیم روی سه امتیاز این بازی حساب کنیم. ضمن اینکه بازی با ازبکستان هم در تهران است. در مجموع فکر می کنم در دو بازی قطر و چین اگر بتوانیم هر 6 امتیاز را بگیریم هشتاد، نود درصد صعودمان حل می شود.

*شاید به خاطر این دعواهای داخلی خودمان از خودمان ضربه بخوریم؟

دنیای توپ گرد را خیلی نمی توان پیش بینی کرد. شاید خیلی ها معتقد بودند ما دور قبل جام جهانی درکره نمی توانیم کره را یک هیچ ببریم ولی بردیم. شاید خیلی ها فکر می کردند، ازبکستان را آنجا بردیم اینجا نمی بازیم ولی باختیم. شاید خیلی ها فکر می کردند مثلا با وجود همه شرایط سخت در همین مرحله از سوریه بتوانیم سه امتیاز را بگیریم ولی به هر حال یک شرایط جوی خیلی بدی به وجود آمد که در باد مجبور شدیم بازی کنیم و نتیجه نگرفتیم.

*تنش های عصبی اخیر اگر نبود شاید تیم خیلی منطقی تر راهش را می رفت.

در هر جامعه ای و در هر عرصه ای ثبات و آرامش باعث رشد و توسعه می شود. ما اولین و مهمترین سیاست ما این است که ثبات و آرامش را در همه وزارت ورزش و جوانان پیاده کنیم و دوم اینکه تعاملمان را با همه گسترش بدهیم. ما مسوول بخش ورزش کشور هستیم نه فقط وزارت ورزش. خودمان را به عنوان یک دستگاه حاکمیتی متولی کمک به ورزش و توسعه ورزش در آموزش پرورش، دانشگاهها، محیط های کارگری و ... می بینیم. موظفیم که کنترل و نظارت و حمایت و پشتیبانی کنیم و از این ظرفیت ها استفاده کنیم. الان فضایی که در این 4 ماه دنبال کردیم همین بوده. با همه این بخش ها تعامل و دوستی داریم و امیدواریم که این هم اندیشی و هم افزایی بتواند بیش از گذشته به رشد و توسعه ورزش کمک کند.

*برانکو، کی روش، مایلی کهن هم حتما باید در راستای ...

خیلی ممنون از اینکه تشریف آوردید!

عکس‌ها: بهنام رنجکش 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =