استاندار گیلان در آخرین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال 95 گفت : از ظرفیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برای اجرای سیاستهای درون زا و برون نگر اقتصاد مقاومتی به خوبی استفاده شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در این نشست که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار گردید با اشاره به رشد شاخص های توسعه ای در گیلان افزود : باید سال آینده نیز با تمام توان در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم .

استاندار گیلان اتاق بازرگانی و شورای گفتگو را مرکز تولید اندیشه برای رونق بخش خصوصی دانست و افزود : سال 95 از این ظرفیت در جهت توسعه تجاری سازی واجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی به خوبی بهره گرفتیم وسال‌ آینده باید بهتر از این باشد.

وی با اشاره به اینکه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گیلان از شوراهای پیشرو کشور است گفت : ایجاد سرای تجاری ایرانیان ، ساخت ونصب مجسمه عمر خیام در آستراخان ، رفع برخی از موانع صادراتی الخصوص محصولات کشاورزی و غذایی ، متوقف کردن اخذ آب بها از باغداران زیتون پشت سد سفیدرود و تسهیل فرآیند ثبت شرکتها از اقدامات اساسی شورای گفتگوی استان گیلان بود که نشان دهنده توجه به اجرای سیاستهای درون زا و برون نگر اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه به منظور هم افزایی و استفاده از ظرفیت سفرای ایران در کشورهای مختلف دنیا، بسیاری از جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان با حضور سفیران ایران در کشورهای همسایه تشکیل شد گفت تا کنون سفیران ایران در آذربایجان، روسیه، ارمنستان، اوکراین به دعوت اتاق بازرگانی و استانداری گیلان در جلسات شورای گفتگوی استان حاضر شده اند که یکی از مهم ترین نتایج این ارتباطات، تشکیل کارگروهای مشترک توسعه روابط با کشورهای هدف از جمله اوکراین، ارمنستان و آذربایجان بوده است.

وی بابیان اینکه امروزه یکی از شاخصهای اصلی عملکردی دولتها "شاخص بهبود فضای کسب و کار" است افزود : خوشبختانه گیلان در سه سال گذشته در این شاخص در کشور پیشتاز بوده است.

وی با بیان اینکه افزایش تولید و صادرات جز با همکاری و تقویت بخش خصوصی و تسهیل گری دولت اتفاق نخواهد افتاد افزود : صادرات گیلان تا پایان بهمن ماه 18 درصد رشد داشته است .

استاندار گیلان در این نشست در پاسخ به سرمایه گذار بخش هواپیمایی استان ، توسعه بخش ناوگان هوایی را از جمله برنامه های آتی استان برشمرد و افزود : به منظور گسترش ظرفیتهای گردشگری و اقتصادی استان در سال آینده باید کار ویژه ای در بخش توسعه ایر لاین ها در استان صورت پذیرد .

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت پرداخت هر چه سریعتر مطالبات شرکت های دارویی تاکید کرد و افزود : نشست های شورای گفتگو باید عملیاتی و کارآمد باشد .

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =