۰ نفر
۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
لیپی: شکست دادن ایران سخت اما شدنی است

گران‌ترین مربی ملی فوتبال آسیا امیدوار است شاگردانش بتوانند در دومین بازی دور برگشت مقدماتی جام جهانی 2018 با دست پر تهران را ترک کنند.

به گزارش پیروزی‌دیلی، چین پرجمعیت ترین کشور دنیا بعد از شروع ناامید کننده در مقدماتی جام جهانی با دست و دلبازی گسترده به سراغ مارچلو لیپی مربی سرشناس ایتالیایی رفت و با قراردادی سه ساله به ارزش 24 میلیون یورو هدایت اژدهای سرخ را در دست گرفت و در دو بازی ابتدایی موفق شد 4 امتیاز به اندوخته های این تیم بیافزاید.
برد برابر کره جنوبی نه تنها باعث شد محبوبیت مارچلو لیپی در میان چینی ها به خاطر عبور از سد دشمن قدیمی بیشتر شود بلکه این نتیجه اعتماد به نفس میان چینی ها را نیز دو چندان کرد تا جایی که در آستانه سفر این تیم به تهران سرمربی چینی ها همچون رسانه های این کشور از آرزوهایش برای شکست دادن ایران صحبت کرد.
مارچلو لیپی بعد از برتری مقابل کره جنوبی به سایت SPORTS QQ چین گفت:« در هفته های گذشته تلاش زیادی انجام دادیم تا در بهترین فرم به مصاف رقبا برویم و خوشحالم که برد برابر کره جنوبی خستگی این کار فشرده را از تن ما خارج کرد. نتیجه ای که کمتر کسی تصور آن را داشت اما می می دانستم که اگر روی شانس باشیم می توانیم این تیم را شکست دهیم».
سرمربی ایتالیایی در ادامه به بازی با ایران هم اشاره کرد و افزود:« ایران در حال حاضر قدرتمندترین تیم گروه قلمداد می شود و مدعی نخست صعود است. با نگاهی به جدول پی می بریم که این بازی یک فینال حساس برای ما خواهد بود و بایداز آن با دست پر خارج شویم تا ماموریت مان نیمه تمام نماند. برد برابر کره جنوبی گام اول ما در راه رسیدن به شانس زندگی است چون اختلاف را به 4 امتیاز با تیم سوم جدول رساند و حالا باید گام بعدی را نیز محکم برداریم».
لیپی در پایان با اشاره به دشواری های بازی در تهران گفت:« این برای اولین بار است که راهی تهران می شوم اما شنیدم که مصاف با ایران آن هم در حضور طرفداران پرشمارش در ورزشگاه آزادی سخت و دشوار است. مسلما دغدغه هایی برای این بازی داریم چون مهمترین چالش ما برای رسیدن به جام جهانی است اما با تمام سختی هایی که این دیدار دارد به نظرم شکست دادن ایران شدنی خواهد بود و تنها نیاز است که اتحاد و همدلی مان را همچون بازی با کره جنوبی در زمین نشان دهیم».
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    26 2
    کمتر از 4تا نمیخوری لیپی جان. این سبکی که تو کره را بردی ما سالهاست با کیروش داریم تمرین می کنیم.
  • داش اسی گل FI ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    5 22
    باید مراقب باشیم. لیپی دو پله بالاتر از کیروشه.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    34 0
    درود بر کی روش/ کاری کرده که بزرگترین مربی ها و تیم های آسیایی از برد در مقابل ایران به عنوان یک رویا یاد می کنند.
  • بی نام NL ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    26 3
    تماشاگرها خام خام می خورنتون . ایران کره جنوبی نیست .
  • بی نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    28 3
    بعد از باخت به ایران ، لطفا برو بقیه تیمها رو ببر
  • بی نام A1 ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    29 0
    ما هم ورزشگاه آزادی رو برات جهنم میکنیم پیرمرد، نگران نباش .
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    2 3
    لطفا جوگیر نشوید بزرگترین مشکل ما ایرانی ها جوگیری زودرس است