مشاور مدیرعامل و مدیر پروژه نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی خبر داد: هدف نهایی ما قرار دادن همه فرودگاه‌های بین‌المللی و بزرگ ایران در رنکینگ جهانی است که اکنون فرودگاه‌های تبریز و شیراز پس از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد آمادگی حضور در این رنکینگ را دارند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بهمن باقری عنوان كرد: طی شش ماه نخست سال ۱۳۹۵ ارزیابی دوره‌ای از ۱۰ فرودگاه‌ پرترافیك ایران در راستای اجرای طرح خدمات مسافری ASQ صورت گرفت و گزارش‌های آن پس از نهایی شدن در اختیار مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها و مدیر فرودگاه مربوطه قرار گرفت.

وی با بیان اینكه این ۱۰ فرودگاه در گروه فرودگاه‌هایی با ترافیک بالای مسافر در سال هستند، ادامه داد: همچنین این گزارش‌ها با دو دوره گذشته در قالب جدول‌های مقایسه‌ای تدوین شده است تا درصد رشد یا كاستی فرودگاه‌ها در این مدت مشخص شود.

مشاور مدیرعامل و مدیر پروژه نظارت بر كیفیت خدمات فرودگاهی گفت: همچنین در شش ماه دوم ۹۵، فرودگاه‌های نوع دوم با میزبانی به طور میانگین ۱ تا ۵ میلیون مسافر در سال ارزیابی شد و نتایج آن در اختیار مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها و مدیر فرودگاه مربوط به آن قرار گرفت. این ۱۰ فرودگاه شامل ساری، گرگان، بوشهر، آبادان، لارستان، اردبیل، ارومیه، كرمانشاه و ایلام می‌شود.

وی یادآور شد: در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی تلاش كردیم فرودگاه بین‌المللی مشهد در رنكینگ جهانی قرار گیرد و از سوی  ACIارزیابی شد كه نتایج آن به زودی منتشر می‌شود. همچنین در نظر داریم در سال آتی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد را پس از انجام ارزیابی‌ها، تا اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی در رنكینگ جهانی شركت دهیم.  

به گفته وی، هدف نهایی این دفتر قرار دادن همه فرودگاه‌های بین‌المللی و بزرگ ایران در رنكینگ جهانی است. اكنون فرودگاه‌های تبریز و شیراز پس از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد آمادگی حضور در این رنكینگ را دارند.

باقری درباره برنامه‌های این دفتر برای سال ۱۳۹۶ تصریح كرد: با دستورمدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها چند ماهی است مطالعات تفاهمنامه سطح خدمات فرودگاهی(SLA) با محوریت شركت فرودگاه‌ها، میان ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها انجام شده است كه در سال ۹۶ به صورت پایلوت با یك ایرلاین و در یك فرودگاه عملیاتی خواهد شد و در نهایت نتایج حاصل از آن را به سایر فرودگاه‌ها تسری می‌دهیم.

وی یادآور شد: در نوروز ۹۶ نیز سامانه پیامكی ۱۰۰۰۷۰۶۹ فعال است تا گزارش‌های مردمی از تمام فرودگاه‌ها را دریافت كنیم و مشكلات و مباحث مطرح شده را رصد و پیگیری كنیم. خوشبختانه در برطرف كردن این مشكلات مدیران و معاونان فرودگاه‌ها همكاری لازم را باید داشته باشند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    7 0
    اون روز تو فرودگاه شیراز 3تا پرواز با هم نشست 40دقیقه طول کشید تا بار مسافران رسید بعد فکر کن 8تا پرواز با هم ورود کنند. با این خدمات نمیتونن تو رنکینگ جهانی قرار بگیرند