۰ نفر
۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

ایسنا نوشت: وزارت خارجه تونس به دنبال تصمیم انگلیس برای ممنوع کردن حمل تجهیزات الکترونیک در سفرهای هوایی، سفیر این کشور در تونس را فراخواند و تاکید کرد که این تصمیم غیر موجه است.

به نوشته روزنامه رای الیوم، وزارت خارجه تونس در پی تصمیم انگلیس مبنی بر ممنوع کردن حمل تجهیزات الکترونیک در سفرهای هوایی در قالب وسایلی که مسافران با خود به داخل هواپیمایی می‌برند که از چند کشور از جمله تونس به مقصد آمریکا در حرکت هستند، لوئیس د سوزا، سفیر این کشور در تونس را برای ارائه توضیحات در این خصوص به دفتر وزارت‌خانه فراخواند.

محمد المزغنی، مدیرکل مسایل اروپا در این وزارت‌خانه در بیانیه‌ای نسبت به این تصمیم تونس که بدون مشورت با مسئولان تونسی و یا اعلام قبلی به آنها اتخاذ شده، ابراز تعجب کرده و این تصمیم را غیر موجه خواند. او گفت: این اقدام لندن واقعیت وضعیت امنیتی تونس در اماکن گردشگری و زیرساخت‌های این کشور که با تلاش‌های نهادهای امنیتی و نظامی شاهد پیشرفت خوبی بوده را منعکس نمی‌کند.

المزغنی با اشاره به اینکه سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری در گزارش سال ۲۰۱۶ خود فرودگاه‌های تونس را از جمله امن‌ترین فرودگاه‌های جهان آورده است، گفت: فرودگاه‌های تونس همان اقدامات امنیتی فرودگاه هیترو لندن را اجرا می‌کنند.

این مسئول تونسی در ادامه تاکید کرد: این اقدام لندن و نیز عدم لغو هشدار به گردشگران انگلیسی برای سفر به تونس تردیدهایی را در مورد همکاری‌های امنیتی دو کشور ایجاد می‌کند.

پس از یک حمله تروریستی که ۲۶ ژوئن ۲۰۱۵ در هتلی در شهر ساحلی سوسه تونس انجام شد و جان ۳۰ گردشگر انگلیسی را گرفت، لندن شهروندان خود را از سفر به تونس بر حذر داشت. علاوه بر این لندن به تازگی اعلام کرد که حمل لپ تاپ‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های همراهی با طول بیش از ۱۶ و عرض بیش از ۹ و ضخامت بیش از ۱.۵ سانتی متر در پروازها به مقصد این کشور ممنوع است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =