ایسنا نوشت: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: تحریم‌های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران باعث بی‌اعتباری این کشور در سطح جهان خواهد شد و قطعاً این تحریم‌های جدید با واکنش مناسب همراه خواهد شد.

اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید مجموعه فرهنگی کاخ گلستان در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: رفتارهای آمریکایی‌ها ویژگی خاص حاکمرانان این کشور است و باید خودشان پاسخگوی آن باشند اما حتما ما در دولت و وزارت خارجه تحریم‌های جدید را بررسی می‌کنیم و چنانچه نقض برجام باشد عکس‌العمل‌ مناسب را انجام خواهیم داد.

وی افزود: این تحریم‌ها هیچ خللی در مسیر پیش روی جمهوری اسلامی ایران ایجاد نخواهد کرد و هیچ فشاری به ما وارد نخواهد شد. اقتصاد ایران نیز سیاست‌هایی در پیش گرفته شده که روز به روز در حال مقاوم‌شدن حرکت می‌کند و باید در مقابل فشارهای مختلف مقاومت داشته باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: ملت ما با انسجام به وحدت خودشان از سیاست‌های دولت حمایت خواهند کرد و امیدواریم در سایه این حمایت‌ها بتوانیم از همه این مشکلات عبور کنیم و در مسیر توسعه گام برداریم.

وی همچنین درخصوص پیام نوروزی رهبری و نام‌گذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یکی از سیاست‌های اساسی است که ما در کشور دنبال می‌کنیم و اقدامات بسیار خوبی در این حوزه انجام شد و در سال جدید نیز مقام معظم رهبری به حوزه اشتغال یک تاکید ویژه‌ای داشته است و ما نیازمند فعالیت‌هایی هستیم که بتوانیم برای جوانان تحصیل‌کرده شغل ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه لازمه این کار سرمایه‌گذاری مناسب و تولید مناسب است، گفت: باید موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری و رونق تولید برنامه‌های دقیقی را برطرف کنیم و صرف اینکه بگوییم از تولید داخلی حمایت می‌کنیم حمایت شکل نمی‌گیرد. تولید داخلی برای ما تاثیرگذار است که از کیفیت و قیمت خوبی برخوردار باشد و امکان رقابت را داشته باشد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: امروز بعدازظهر اولین جلسه هیات دولت در سال جدید تشکیل خواهد شد و حتماً دستور اصلی دولت موضوع پیام نوروزی رهبری خواهد بود. همچنین در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی نیز مباحث مهمی در این حوزه مطرح خواهد شد.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =