ایسنا نوشت: معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمر ضمن تشریح روند امدادرسانی‌ها در حادثه سیل و آبگرفتگی اخیر در چند استان کشور، گفت: امدادرسانی‌ها در استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان و فارس همچنان ادامه دارد.

شاهین فتحی در تشریح عملیات امدادرسانی به حادثه سیل و آبگرفتگی 15 استان کشور از سوم فروردین ماه تا ساعت شش صبح امروز، گفت: طی این مدت استان‌های ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و یزد تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

وی با اشاره به امدادرسانی به ١١٨شهر، روستا و مناطق عشایر نشین، افزود: همچنین ٦٤٠٠ تن متاثر از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شدند و 68 تن نیز نجات یافتند.

فتحی ادامه داد: متاسفانه همچنان چهار نفر (دشتی-روستای دشت پلنگ) مفقود هستند و سه نفر نیز (2 تن در دشتی، پل گرخک و یک نفر در فسا) جان باختند.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر به اسکان اضطراری 2هزار و 947 تن متاثر از سیل و آبگرفتگی اشاره کرد و افزود: 55 دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شدند و تخلیه آب از 101 واحد مسکونی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه 166 تیم عملیاتی شامل 796 امدادگر و نجاتگر در این عملیات‌ها خدمت‌رسانی داشتند، ادامه داد: 24 دستگاه موتورپمپ و لجن کش به کار گرفته شد. همچنین ١٧٠ دستگاه چادر، ١٩٠٠ تخته پتو، ٣٠٠ تخته موکت، ١٩١٠ کیلوگرم نایلون، 500 ست شستشو، 225 شعله والور و فانوس، ٢٦١٠٠ قوطی کنسروجات، ١٤٦٠ قرص نان، ٥٦٠ بطری آب معدنی، ٦٣٠ کیلوگرم برنج و ١٢٦ کیلوگرم حبوبات میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر تاکید کرد که امدادرسانی‌ها در استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان و فارس همچنان ادامه دارد.

غرق شدن چهار جوان در رودخانه دشت پلنگ دشتی

باشگاه خبرنگاران نوشت: چهار جوان بر اثر بی‌احتیاطی در کنار رودخانه دشت پلنگ شهرستان دشتی طعمه سیل شدند و از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

غلامرضا مهرجو فرماندار دشتی گفت:چهار نفر از اعضای یک خانواده که برای تماشای طغیان رودخانه دشت پلنگ رفته بودند با تخریب دیواره حاشیه رودخانه، به درون آب سقوط کردند و از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

وی افزود: اکیپ‌های تجسس از جمعیت هلال احمر شهرستان دشتی با کمک بالگردی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه در حال تجسس و یافتن نشانی از این چهار نفر هستند.

غرق‌شدگان رودخانه دشت پلنگ شهرستان دشتی، دارای سنین 26 تا 30سال هستند.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =