غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران، به عنوان نماینده بخش خصوصی در چارچوب سفری دو روزه به همراه حسن روحانی، رئیس جمهوری، به مسکو سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اتاق ایران، حسن روحانی بعدازظهر امروز در صدر هیاتی عالی رتبه از تهران عازم مسکو شد. رئیس جمهور در این سفر که به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انجام می شود، مذاکراتی را با همتای روسی خود و مقامات بلند پایه این کشور با محوریت مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی خواهد داشت.

ایران و روسیه در جریان این سفر و با هدف تعمیق بیش از پیش روابط، چندین سند همکاری نیز در حوزه های مختلف از جمله حقوقی و قضایی، راه و شهرسازی، فناوری و ارتباطات، نیرو و انرژی، استاندارد و ورزش امضا می کنند.

همچنین با توجه به حضور نمایندگان بخش خصوصی کشورمان دراین سفر، بازرگانان و فعالان اقتصادی نیز جلسه مشترک و مذاکرات متعددی در حوزه های مختلف خواهند داشت و موافقتنامه هایی نیز برای همکاری بخش های خصوصی ایران و روسیه به امضا می رسد. محمدرضا کرباسی، معاون امور بین الملل اتاق ایران نیز در ترکیب هیات اقتصادی همراه رئیس جمهور حضور دارد.

روحانی را در این سفر وزرای امور خارجه، نفت، صنعت معدن و تجارت و معاونین وی در سازمان انرژی اتمی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس کل بانک مرکزی همراهی می کنند.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =