۰ نفر
۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

تاکنون 156 هزار گردشگر از جاذبه‌های مختلف استان زنجان بازدید کرده اند.

يحيي رحمتي، مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان در این باره به خبرآنلاین اعلام کرد: از 25 اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین‌ ماه سال جاری 628 فقره بازدید نظارتی از مراکز مختلف استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بازدیدهای نظارتی از مراکز خدمات رسان استان در 25 اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 101 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: تعداد بازدیدهای نظارتی در سال گذشته 313 مورد بوده است.

رحمتی با بیان اینکه در مجموع از 25 اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین‌ماه سال جاری 155 هزار و 530 مورد بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان توسط گردشگران و مسافران صورت گرفته است، اضافه کرد: فقط در هفتمین روز از فروردین‌ماه سال جاری 35 هزار و 433 نفر از گردشگران از جاذبه‌های مختلف استان دیدن کرده‌اند.

رحمتي تعداد بازدید گردشگران از گنبد جهانی سلطانیه را از 25 اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین‌ماه سال جاری 24 هزار و 126 فقره اعلام کرد و یادآور شد: تعداد بازدیدکنندگان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد رشد یافته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بازدیدکنندگان روز هفتم فروردین‌ماه سال جاری از گنبد سلطانیه 5 هزار و 286 نفر بوده است، ادامه داد: میزان بازدیدها طی روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 62 درصد رشد دارد.

مديرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه طی روز گذشته یک هزار و 945 نفر از موزه مردم‌شناسی رختوشیخانه زنجان بازدید داشته‌اند، افزود: تعداد بازدیدکنندگان این روز، نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک هزار و 55 نفر بوده، رشد 84 درصدی داشته است.

رحمتی به بازدید 10 هزار و 711 نفر از گردشگران طی 25 اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین‌ماه سال جاری از موزه رختشویخانه زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 30 درصدی برخوردار است.

دبير ستاد خدمات سفر استان، با بیان اینکه در مجموع 9 هزار و 64 نفر از موزه مردان نمکی استان زنجان بازدید کرده‌اند، تصریح کرد: میزان بازدید از این موزه طی 25 اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 51 درصد رشد دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه 4 هزار و 654 نفر از گردشگران طی 25 اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین‌ماه سال جاری از غار کتله‌خور خدابنده بازدید کرده‌اند، ادامه داد: تعداد بازدید از این غار آهکی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد رشد یافته است.

رحمتی مجموع بازدیدهای گردشگران از سایر جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی، تاریخی، طبیعی و ... را در استان زنجان بیش از 106 هزار و 975 نفر اعلام کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =