میزان نوشت: ۱۴ دانشگاه ایرانی در جمع دانشگاههای برتر آسیا در سال ۲۰۱۷ قرار گرفتند.

محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: دانشگاه های برتر 24 کشور آسیایی در سال 2017 میلادی در فهرست برترین های آسیا قرار گرفتند که در بین این کشورها، سریلانکا، کویت و فیلیپین برای نخستین بار حضور در رتبه بندی آسیایی تایمز را تجربه می کنند.

وی افزود: دانشگاه ملی سنگاپور همچون پارسال در جایگاه نخست آسیا قرار گرفته است. دانشگاه پکینگ چین، دانشگاه تسینگوآ چین، دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور و دانشگاه هنگ کنگ به ترتیب رتبه های دوم تا پنجم آسیا را کسب کرده اند.

سرپرست ISC گفت: در پنجمین دوره رتبه بندی دانشگاه های آسیایی از ایران دانشگاه های صنعتی شریف، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، شیراز، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، اصفهان، شهید بهشتی، یزد، فردوسی مشهد، آزاد اسلامی کرج و دانشگاه زنجان توانستند در جمع دانشگاه های برتر آسیا در سال 2017 میلادی قرار گیرند.

دهقانی افزود: دانشگاه های شیراز، اصفهان، یزد، فردوسی مشهد، آزاد اسلامی کرج و زنجان نیز برای نخستین بار توانستند در سال 2017 به جمع دانشگاه های برتر آسیایی راه پیدا کنند.

سرپرست ISC گفت: در سال 2017 میلادی تعداد دانشگاه های برتر ایران از 8 دانشگاه در سال گذشته به 14 دانشگاه ارتقاء یافته است.

دهقانی افزود: ژاپن با داشتن 69 دانشگاه مقام اول آسیا، چین با 54 دانشگاه مقام دوم و هند با 33 دانشگاه مقام سوم آسیا را به لحاظ تعداد دانشگاه برتر به دست آورده اند، همچنین ایران با 14 دانشگاه بعد از ترکیه با 17 دانشگاه، بیشترین تعداد دانشگاه را در خاورمیانه از آن خود کرد و رژیم اشغالگر قدس و عربستان صعودی به ترتیب با 6 و 4 دانشگاه بعد از ایران قرار گرفته اند.

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 650315

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =