کاهش ۱۰ درصدی ورود مسافران نوروزی به استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به علت بارش نزولات جوی شاهد کاهش ۱۰ درصدی مسافران و گردشگران نوروزی به استان بودیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،محمود باقری در آیین جشن عیدانه که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت، جمعی از مسئولان و هنرمندان و مردم در محل پارک دوستی شهر گچساران برگزار شد، اظهار داشت: نوروز ۹۶ باید نوروزی متفاوت با ارائه خدماتی متفاوت و توأم با رعایت حقوق شهروندی باشد، و نظارت بر اجرای فعالیت‌ها و ارائه خدمات در استان‌ و شهرستان‌ها و ایجاد هماهنگی در این امور ما را در این هدف به‌ موفقیت می‌رساند.

باقری افزود: در این راستا ۱۲ جلسه استانی و شهرستانی برگزار شد و تلاش بر این بود که این تعامل باید به‌عنوان یک اصل موردتوجه قرار گیرد، چراکه بر همین اساس، راهکارها و تصمیم‌گیری‌های درست برای رفع مشکلات و دستیابی به اهداف متعالی سازمان صورت می‌گیرد.

وی گفت: از ابتدای شروع تعطیلات نوروزی تا پایان روز ۱۰ فروردین بیش از ۹۰۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی و مذهبی استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت :۱۵۰هزار اقلام تبلیغاتی شامل نقشه راهنما، نرم افزارهای معرفی استان، بروشور و غیره بین گردشگران توزیع شد.

وی برپایی جشن‌های نوروزگاه، نمایشگاه‌های سوغات و هدایا و توزیع پوستر در شهرستان‌های مختلف را از برنامه‌های در حال اجرا برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و فراهم کردن سفری خاطره انگیز برای مسافران ذکر کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) و دشتک دیل در گچساران، گردنه شلالدون باشت و چشمه بلقیس چرام دارای بیشترین تعداد مسافر نوروزی اسکان یافته در تعطیلات نوروز امسال در این استان بوده است.

وی یادآور شد: عرضه محصولات سنتی، صنایع دستی و گردشگری هر خطه از موضوعات مهمی است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

باقری با اشاره به اهمیت حفظ آیین‌ها و آداب و رسوم نوروز گفت: ما باید در نوروز ساز و کاری ایجاد کنیم که به مردم شادی هدیه کنیم که یکی از راهکارهای ایجاد این شادی‌ها احیاء آواها و نواهای مربوط به نوروز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهمیت نوروز به عنوان میراث جهانی ایرانی بر هیچکس پوشیده نیست، نوروز باستانی برای ما بسیار اهمیت دارد و ما وظیفه داریم نسبت به احیای آن و همچنین آیین‌ها و سنت‌های مربوط به آن تلاش کنیم زیرا نوروز و آیین‌های آن میراث ملی همه ایرانیان است.

باقری تصریح کرد: نوروز و برپایی این جشن‌ها آمیخته‌ای از تمام نمادها، سنت‌ها و آیین‌ها از جمله نواهای محلی، لباس‌های سنتی هر استان و شهرستان است که همه این مراسم‌ها را با هم به اشتراک می‌گذارند.

وی افزود : در واقع مهم‌ترین بخش نوروز میرا ث ناملموس ما را شامل می‌شود که ما موظف به حفظ آن هستیم که متاسفانه برخی از این جشن‌ها انتقاد می کنند و مخالف ارائه این کار فرهنگی هستند.

باقری تصریح کرد: حضور مردم در این آیین نوروزگاه نشان دهنده نیاز و خواست آنها برای برپایی این گونه برنامه‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: احیای سنت‌ها و آیین‌های نوروزی هر منطقه و افزایش همدلی و نشاط اجتماعی از دیگر مزایای برگزاری آیین‌های نوروزگاه است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 650882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =