ایرنا نوشت: یک منبع نظامی سوری به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفته است که یکی از پایگاه های هوایی این کشور در منطقه الوسطی بامداد امروز (جمعه) هدف حملات موشکی آمریکا قرار گرفته و تلفاتی به بار آورده است.

شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: به نیروهای روسی پیش از حمله موشکی به پایگاه های سوریه، اطلاع داده ایم.

رسانه های سوری نیز حملات متجاوزانه آمریکا به پایگاه الشعیرات را محکوم کردند.

در همین حال پنتاگون با ادعای این که پایگاه هایی که هدف حمله قرار گرفتند، خالی از نظامیان روسی بوده است، افزود: حملات آمریکا پایگاه سلاح شیمیایی در نزدیکی حمص در مرکز سوریه را هدف قرار داد.

تارنمای خبری شبکه «ان.بی.سی» نیز در این خصوص اعلام کرد که آمریکا شامگاه پنجشنبه به وقت محلی 59 موشک «تاماهاک» را به سمت سوریه شلیک کرده است.

خبر حمله موشکی آمریکا به سوریه درحالی منتشر می شود که جلسه روز پنجشنبه (به وقت محلی) شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حادثه شیمیایی ادلب ساعتی پیش بدون رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه های پیشنهادی پایان یافته بود.

شماری از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا نیز روز پنجشنبه درباره احتمال حمله نظامی به سوریه به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور هشدار دادند که هر اقدامی در این باره نیازمند تایید کنگره است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 652193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =