ایرنا نوشت: پس از آنکه روسیه با قطعنامه پیشنهادی آمریکا، فرانسه و انگلیس برای بررسی حادثه شیمیایی ادلب مخالفت کرد و قطعنامه جدیدی را در این خصوص پیشنهاد داد، اعضای غیردائمی شورای امنیت روز پنجشنبه پیش نویس یک قطعنامه سوم را که تلاش شده تا در آن خواست هر دو طرف تا حدی منعکس شود، به این نهاد ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پیش نویس جدید، برخلاف قطعنامه پیشنهادی طرف غربی که دولت سوریه را ملزم به ارائه اطلاعات همه عملیات های نظامی خود در روز حادثه کرده بود، تنها از دمشق خواسته شده است که با تیم تحقیقات همکاری کند.
خبرگزاری فرانسه مدعی است که روسیه اما در پیش نویس قطعنامه ای که به شورای امنیت ارائه داده، ضمن تاکید بر اهمیت تحقیقات درباره حادثه شیمیایی ادلب، خواسته است که تیم تحقیقات ابتدا مورد تایید شورای امنیت قرار بگیرد.
سوئد، قزاقستان، اتیوپی، بولیوی، ایتالیا، مصر، ژاپن، سنگال، اوکراین و اروگوئه ده عضو غیردائمی فعلی شورای امنیت سازمان ملل هستند که متن این پیش نویس را تهیه و آن را ارائه کردند.

«اولوف اسکوگ» نماینده سوئد در شورای امنیت روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت : تلاشهایی در جریان است تا طرفها به مصالحه برسند.

حادثه شیمیایی روز سه شنبه در شهر «خان شیخون» واقع در جنوب استان «ادلب» به کشته و زخمی شدن چند ده تن انجامید.
در شرایطی که مقام های سوری و روسی تاکید دارند که انفجار انبار مهمات شیمیایی عامل این حادثه بوده است، رسانه ها و مقام های غربی همچنان بدون ارائه هرگونه مدرکی، انگشت اتهام را به سمت دولت سوریه نشانه می روند.

این حادثه بهانه جدیدی به دست آمریکا داده است تا بار دیگر تهدید های خود را مطرح و چه بسا آنها را عملیاتی کند.
رسانه های آمریکایی در ساعات گذشته به نقل از «منابع آگاه» خبر دادند که کاخ سفید مشغول بررسی گزینه نظامی برضد دولت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه است.

آمریکا و کشورهای هم پیمان ضدسوری که بیش از شش سال قبل سناریوی ساقط کردن دولت قانونی اسد را با استفاده ابزاری از گروه های تروریستی تحت الحمایه خود کلید زدند، اکنون سناریوهای جدیدی را برای توقف فعالیت های ضد تروریستی دمشق دنبال می کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 652206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =