مرجع تقلیدی که همچنان در حال مطالعه کتابی از آیت‌الله هاشمی است

جماران نوشت: آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی مطالعه آثار آیت‌الله هاشمی را برای اهل تحقیق لازم دانسته و فرموند: آقای هاشمی نه‌تنها در متن امور بوده‌اند بلکه یک شخصیت صاحب‌نظر و صاحب فکر بودند. خاطرات ایشان یکی از مصادر قابل مهم مراجعه برای اهل تحقیق است. مطالعه نظرات ایشان برای مورخان و محققان لازم است.

ایشان صبح امروز در جمع خانواده آیت الله هاشمی به دیدار خود با آن فقید سعید اشاره کردند و افزودند: به ایشان گفتم که خاطراتتان را ثبت کنید. گفتند که این کار را انجام داده اند. خاطرات ایشان مهم است و این خاطرات مبادی تحلیل مسائل مختلف است.

مرجع تقلید تشیع به تجلیل از کتاب «امیرکبیر یا قهرمان مبارزه با استعمار» آیت الله هاشمی پرداختند و خاطرنشان کردند: من موفق به مطالعه آثار آن مرحوم نشده بودم. در این اواخر کتابی را که راجع به امیرکبیر نوشته بودند به دستم رسید و همچنان مشغول مطالعه آن هستم. این کتاب هم از نظر تحلیل مطالب و هم از نظر قلم و هم از نظر محتوا خیلی جالب است.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی با ابراز تاسف از ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی فرمودند: نه تنها ما بلکه بسیاری از افراد، از فوت ایشان اظهار تأسف کردند و هم با زبان حال این تأسف را نشان دادند. امیدواریم که مورد رحمت خداوند تعالی و عنایات پیامبر اکرم و ائمه طاهرین علیهم السلام قرار بگیرند و إن شاء الله که عنایات حضرت امیرالمؤمنین "سلام الله علیه" _که امروز به نام ایشان است_ و حضرت ولی عصر (عجل الله فرجه) شامل حال بیت ایشان باشد.

صبح امروز خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور در دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام، از ابراز همدردی مرجع عالی قدر در هنگام ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام قدردانی کردند.

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 653723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =