روز گذشته وزیر بهداشت به استان کرمانشاه رفت تا چند پروژه مهم بهداشتی، درمانی و آموزشی در آنجا به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به تقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ سید حسن هاشمی عصر امروز پس از ورود به استان کرمانشاه، اظهار داشت: امیدواریم مردم از خدمات ارزشمند دولت یازدهم در حوزه های مختلف رضایت داشته باشند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه، کرمانشاه یکی از قطب های کشور در حوزه های مختلف از جمله علوم پزشکی است، افزود: موقعیت ویژه استان کرمانشاه و هم مرز بودن آن با کشورهای همسایه، در رونق توریسم سلامت بسیار مهم است و این استان، حق بزرگی بر گردن مردم ایران دارد.
قرار است در سفر سه روزه وزیر بهداشت به استان کرمانشاه، چندین پروژه مهم بهداشتی، درمانی و آموزشی به بهره برداری برسد.

هاشمی در جریان این سفر، از بیمارستان امام خمینی بازدید کرد و با پزشکان، پرستاران و کادر درمانی گفتگو و از بیماران بستری در این بیمارستان عیادت کرد.

همچنین پس از این بازدید، جلسه ای با حضور وزیر بهداشت، استاندار استان کرمانشاه، نماینده مردم سنقر و کلیایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مسئولان و مدیران شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به منظور بررسی مشکلات حوزه سلامت سنقر و کلیایی برگزار شد.

هاشمی ضمن تقدیر از خدمات و تلاشهای انجام شده در حوزه بهداشت و درمان شهرستان سنقر و کلیایی، گفت: مشکلات مربوط به عملیات ساختمانی کلینیک تخصصی باید به سرعت برطرف شود تا با انتقال خدمات سرپایی و ویزیت به آن مرکز، فشار بر روی بیمارستان امام خمینی(ره) کمتر شود.

او با اشاره به کمبود تجهیزات پزشکی در این شهرستان، اظهار داشت: دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز در اسرع وقت تامین خواهد شد.

وزیر بهداشت یادآور شد: خوشبختانه برنامه های مناسبی برای راه اندازی مراکز جامع خدمات سلامت، تامین دستگاه رادیولوژی دیجیتال و بخش مراقبت های ویژه نوزادان در شهرستان سنقر و کلیایی وجود دارد.

وزیر بهداشت یکی از مهمترین وظایف وزارت بهداشت در این استان را ارتقای علوم پزشکی و آموزش عالی، ایجاد دوره های تخصصی وتجهیز بیمارستان هایی برای درمان بیماران صعب العلاج در کرمانشاه عنوان کرد و گفت: با این گونه اقدامات علاوه بر ارتقای استان کرمانشاه در حوزه سلامت، بخشی از مشکلات مردم در مراجعه به سایر استانهای کشور، برطرف می شود.

او  از تعداد بالای نیروهای قراردادی و تبصره ای به عنوان یکی از مهمترین مشکلات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یاد کرد و گفت: حقوق این کارمندان را دولت پرداخت نمی کند بلکه دانشگاه باید از محل درآمدهای اختصاصی خود پرداخت کند و آرزو داریم که آنها تبدیل وضعیت و استخدام شوند چراکه در این صورت، فشار بر روی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کاهش می یابد.

 تنها خواسته مردم روانسر ساخت بیمارستان است

صبح امروز هم وزیر بهداشت در جمع مردم روانسر در مسجد جامع این شهر، اظهار داشت: دولت در حوزه های مختلف از جمله حوزه سلامت، خدمات و اقدامات ارزشمندی را انجام داده است اما متاسفیم که مردم روانسر هنوز نتوانسته اند شهد و شیرینی طرح تحول سلامت را بچشند.

وزیر بهداشت با اشاره به عدم وجود بیمارستان در روانسر، عنوان کرد: بخش عمده ای از خدمات طرح تحول سلامت در بیمارستانها ارائه می شود و وقتی در روانسر، بیمارستان وجود ندارد، یعنی قسمتی از خدمات طرح تحول همچون کاهش پرداختی، تکریم بیماران و تهیه تجهیزات و ملزومات و خدمات پزشکی ارائه نمی شود. و بخشی از عملکرد وزارت بهداشت در این منطقه، بروز و ظهور نداشته است.

او ضمن تاکید بر اهمیت خود مراقبتی و توجه مردم به سلامتی خود، یادآور شد: توجه به سلامتی باعث می شود که کمتر به پزشک و بیمارستان نیاز پیدا کنیم به عنوان نمونه مصرف قند، شکر و روغن کمتر و افزایش تحرک بدنی موجب سلامت و نشاط جامعه می شود البته رعایت این موارد، از ما رفع تکلیف نمی کند و امیدواریم مقدمات ساخت بیمارستان روانسر به سرعت آغاز شود.

وزیر بهداشت از افتتاح بیمارستان پاوه در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: از منطقه ورفتار مردم روانسر لذت بردم زیرا تنها خواسته آنها، ساخت بیمارستان بود.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت خدمات بسیار زیادی در حوزه های مختلف به مردم ارائه داده است و به عنوان یک شهروند ایرانی از دکتر روحانی به دلیل برخی از کارهای بدی که دیگران کردند و ایشان انجام نداد، تشکر می کنم چرا که بنای دولت یازدهم بر عقلانیت، تدبیر و استفاده از دانش و صاحب نظران بوده است.

وزیر بهداشت در پایان اظهار داشت: مردم روانسر بسیار شریف و رئوف هستند و اقدام آنها در گرفتن رضایت خانواده مقتول در سال گذشته، نشان از منش و جوانمردی مردم این منطقه دارد و با توجه به اینکه این شهر در مسیر مواصلاتی قرار دارد و جمعیت آن رو به افزایش است، حتما آینده درخشانی خواهد داشت

گفتنی است در جریان این سفر  بیمارستان ۳۲ تخته دکتر معاون شهرستان صحنه به بهره برداری رسید.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =