«خبرجنوب» نوشت: معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور از شکل گیری هیات امنای تخت جمشید با اختیارات کامل در فصل بهار خبر داد.

زهرا احمدی پور در حاشیه دیدار از مجموعه جهانی تخت جمشید با اشاره به این که اولویت گردشگران خارجی بازدید از آثاری است که در فهرست جهانی به ثبت رسیده اند گفت: طبق ابلاغ مصوبه برنامه ششم مبنی بر هیات امنایی شدن مجموعه های جهانی و شاخص ملی، شاهد شکل گیری هیات امنای مجموعه جهانی تخت جمشید در فصل بهار با اختیارات کامل خواهیم بود. وی در خصوص مزایای هیات امنایی شدن تخت جمشید افزود: با این اقدام اصل درآمدهای این مجموعه جهانی صرف سایت جهانی تخت جمشید خواهد شد ضمن آن که منابع دولتی وسایر درآمدها را نیز دریافت می کند. احمدی پور اضافه کرد: برخی از دوستداران میراث فرهنگی و خیران و واقفان تمایل به کمک ها و حمايت های مالی به آثار تاریخی فرهنگی دارند که با هیات امنایی شدن چنین مجموعه هایی این کمک ها دریافت می شود که بی شک این منابع صرف حفاظت و حراست از آثار می شود.
وی در ادامه به سفرهای استانی و بازدیدهایش از مجموعه های فرهنگی، تاریخی و گردشگری شهرستان ها اشاره کرد و گفت: در جریان این سفرها با محدودیت ها و ظرفیتهای موجود شهرستان ها آشنا می شويم تا با ارزیابیها و شناخت بیشتر برنامه ریزی های مناسب تری داشته باشیم و در سال جاری راهبرد مناسبی داشته باشیم. بنا بر این گزارش، روز گذشته زهرا احمدی پور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مجموعه جهانی تخت جمشید بازدید کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =