وزیر بهداشت: نگران کشور و انقلاب هستم/ مردم فریب تبلیغات انتخاباتی را نخورند

ایرنا نوشت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه «نگران کشور و انقلاب اسلامی» هستم، از مردم خواست از فرصت مشارکت گسترده در انتخابات 29 اردیبهشت بخوبی استفاده کنند و فریب شعارها و تبلیغات برخی نامزدها را نخورند.

سیدحسن هاشمی  افزود: «مثل هر ایرانی، من نگران کشور هستم ولی انقلاب اسلامی این قدرت را به مردم داده است و همه چیز هم از صندوق رأی بیرون می‌آید. بنابراین، به نظر من اگر مردم از این فرصتی که ایجاد شده است، درست استفاده کنند و فریب تبلیغات را نخورند، این نگرانی به امید تبدیل می‌شود.»

وی که مجری طرح تحول سلامت در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی است، بیان کرد: « معتقدم هر دولت و هر مجلسی که بیاید و بخواهد از این مسیری که ما رفتیم که نتیجه آن، کاهش پرداخت هزینه‌های مردم، توسعه زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی و افزایش دسترسی مردم به خدمات بود، غافل شود، حتما مردم او را نمی بخشند، خدا هم نمی‌بخشد و از نظر اجتماعی کشور نیز دچار مشکل می‌شود.»

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه با اجرای طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم، مردم طعم خدمت را چشیده اند، ابراز اطمینان کرد که مردم نخواهند گذاشت دولتی بر سر کار آید که مانع اجرای این طرح شود.

هاشمی که در پاسخ به پرسشی در باره نگرانی هایش از احتمال توقف یا تغییر مسیر طرح تحول سلامت در صورت روی کارآمدن فردی غیر از حسن روحانی سخن می گفت، افزود: « نگرانی من فراتر از این حوزه است. نگرانی من برای «کل انقلاب اسلامی» است. این نگرانی از روز اول بوده است و ناشی از یاس و ناامیدی نیست بلکه به خاطر حساسیت و غیرت انقلابی است چون انقلاب مانند فرزند انسان می‌ماند.»
وی گفت: من همواره نگران هستم تا انقلاب اسلامی آسیب نبیند و در مسیر خلاف حرکت نکند و از راه مستقیم فاصله نگیرد.

هاشمی که در رویدادهای پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت فعال داشته ، از موسسان جهاد سازندگی بود، 33 ماه بطور داوطلبانه در جبهه های دفاع مقدس حضور داشت و برادر شهید است، گفت: اگر اهداف انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا دنبال شود، حتماً طرح تحول سلامت هم ادامه پیدا خواهد کرد چون این طرح چیزی جز کمک به نیازمندان و خدمت به مردم شریف ایران نیست.

وی از حسن روحانی رییس جمهوری به عنوان مبتکر طرح تحول سلامت و سومین حامی این طرح بعد از خدا و مقام معظم رهبری نام برد و اظهارداشت:« دکتر روحانی نسبت به سلامت مردم حساس است. ان شاءالله ایشان در انتخابات 29 اردیبهشت رأی می‌آورد و طرح تحول سلامت نیز ادامه پیدا می‌کند.»

وزیر بهداشت در باره احتمال حضور خود در دولت آینده گفت:« من از زنده بودن خود در یک ساعت دیگر خبر ندارم. نمی‌دانم (در انتخابات) چه اتفاقی می‌افتد اما آرزو می‌کنم امور کشور در مدار عقلانیت و علم و بهره‌گیری از تجربه های بین‌المللی و ناکامی‌هایی که در گذشته داشتیم، رقم بخورد.»

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =