۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
معرفی فیلم‌های هفته منتقدان جشنواره کن

فهرست فیلم‌های پنجاه‌وششمین دوره هفته منتقدان جشنواره فیلم کن منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفته منتقدان جشنواره فیلم کن به فیلم‌های اول و دوم یک فیلمساز اختصاص دارد و این دوره از این بخش موازی جشنواره کن با نمایش فیلم «داستان سیسلی اشباح» ساخته فابیو گراتسادونیا و آنتونیو پیزا افتتاح می‌شود. این دو فیلمساز ایتالیایی سال ۲۰۱۳ با فیلم «سالوو» جایزه بزرگ هفته منتقدان کن را از آن خود کردند.

«داستان سیسیلی اشباح» روایت زندگی دختری است که با موضوع ناپدید شدن معشوقه‌اش کنار نمی‌آید و سعی می‌کند تا سکوت رایج درباره اقدامات تبهکارانه مافیا را بشکند.

در بخش رقابت اصلی هفته منتقدان جشنواره فیلم کن هفت فیلم از جمله انیمیشن «تهران تابو» ساخته علی سوزنده حاضر هستند. مستند بلند «ماکالا» ساخته امانوئل گرس، «آوا» ساخته لیا مایسیوس، «خانواده» ساخته گوستاوو راندون کوردووا، «گابریل و کوهستان» ساخته فلیپه گامارانو باربوسا و «آه لوسی» ساخته آتسوکو هیرایاناگی دیگر فیلم‌های حاضر در این بخش هستند.

هفته منتقدان جشنواره فیلم کن با نمایش فیلم «خرس بریگزبی» ساخته دیو مک‌کری به پایان می‌رسد. این فیلم نخستین بار در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد. مارک همیل ستاره «جنگ ستارگان» و کلر دینز از بازیگران این اثر سینمایی هستند.

از میان ۱۲۵۰ اثر سینمایی بلند ثبت شده برای شرکت در بخش هفته منتقدان کن، هفت فیلم برای حضور در بخش رقابتی و چهار فیلم برای نمایش‌های ویژه انتخاب شده‌اند.

به غیر از فیلم‌های افتتاحیه و اختتامیه هفته منتقدان کن، دو فیلم «شیر خونین» به کارگردان هوبرت شاروئل و «زندگی خشن» به کارگردانی تیری دو پرتی نیز در بخش نمایش‌های ویژه هفته منتقدان نمایش داده خواهند شد.

هفته منتقدان جشنواره فیلم کن از ۲۸ اردیبهشت تا پنجم خرداد برگزار خواهد شد.

57241

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =