بازدید وزیر ارشاد از کاخ جشنواره جهانی فجر/ امنیت لازم برای اهالی سینما به‌وجود آمده است

سید‌رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دیدار از کاخ جشنواره جهانی فجر در پردیس سینمایی چارسو، تاکید کرد که امروز سینماگران با آزادی فکر و اندیشه و قلم و عمل و با داشتن امنیت کافی مشغول به‌کار هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اولین روز از برگزاری سی‌و‌پنجمین جشنواره جهانی فجر، سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در پردیس سینمایی چارسو از بخش‌های مختلف جشنواره دیدن کرد.

در این دیدار که شامگاه جمعه اول اردیبهشت انجام شد، محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی، علیرضا تابش، رئیس بنیاد سینمایی فارابی، سیدرضا میرکریمی، دبیر جشنواره و رضا کیانیان هم حضور داشتند.

سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه بازدید از سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر و در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه پرونده پزشکی عباس کیارستمی در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: «درباره پرونده عباس کیارستمی باید بگویم که وزیر بهداشت و درمان شخصا این مساله را پیگیری می‌کند و حساسیت لازم در این زمینه را دارد. آن چیزی که می‌توان قطعا به مردم در این زمینه قول داد این است که هیچ حقی تضییع نخواهد شد و شخص وزیر بهداشت و درمان نسبت به این پرونده پیگیر است و من نیز از او خواهش خواهم کرد که در روزهای نزدیک گزارشی از پرونده زنده یاد کیارستمی آماده کند و در اختیار مردم قرار دهد.»

او تاکید کرد: «مرجع رسمی برای رسیدگی به این پرونده شخص وزیر بهداشت است و او نظر نهایی در این زمینه را می‌‌دهد. البته این را هم بگویم که اظهارنظر درباره این پرونده جزو تخصص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار نمی‌رود اما به عنوان وزیر فرهنگ این قول را به اصحاب رسانه می‌دهم که حتما از طریق مراجع رسمی پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد.»

صالحی امیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «امنیت لازم برای جامعه سینمایی به وجود آمده است که بر اساس آن سینماگران با آزادی فکر و اندیشه و قلم و عمل با داشتن امنیت کافی به این حوزه بپردازند. یکی دیگر از کارهایی که در حوزه هنر انجام شده است، بیمه اصحاب سینماست؛ امروز بیش از ۳۰ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر و به خصوص جامعه بزرگ سینمایی بیمه اولیه و بیش از ۱۵ هزار نفر بیمه تکمیلی شده‌اند. همچنین صندوق هنر که تنها مرجع رسیدگی به مسائل هنرمندان است به خود اصناف و خانه های سینما، تئاتر و موسیقی واگذار شده است.»

او خبر داد: «روسای سه گانه سینما، موسیقی و تئاتر هفته گذشته به عنوان اعضای صندوق هنر معرفی شدند و از این پس جامعه بزرگ هنرمندان صاحبان صندوق هستند و تنها دولت نقش حمایت کننده را دارد. ما در سال ۹۵، ۵۰ میلیارد تومان به صندوق هنر کمک کردیم و امسال این کمک افزایش پیدا می‌‌کند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: «تمام صنوف سینمایی و نهادهای سینمایی که در حال حاضر فعال هستند از نظر ما رسمیت دارند و نماد همه آنها خانه سینما است. خوشبختانه خانه سینما در این دولت گشایش پیدا کرد و هر سال تقویت شد. در حال حاضر نیز رابطه خوبی میان سازمان سینمایی و خانه سینما وجود دارد. فکر می‌کنم که در حال حاضر در بهترین حالت روابط دو جانبه بین سازمان سینمایی و اهالی سینما هستیم.»

سی‌و‌پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از یکم تا هشتم اردیبهشت ۱۳۹۶ (۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =