مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، دولت تدبیر و امید را دولت عقلانیت و توسعه پایدار عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی عصر جمعه در گردهمایی مسئولان ستادی و استانی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بندرانزلی با بیان اینکه گیلان دیار آل بویه و آل کیاست، اظهار کرد: اولین حکومت شیعی در ایران توسط آل بویه شکل گرفت و تداوم آن با آل کیا بوده و گیلان پذیرای علویان بوده است. وی با بیان اینکه گیلان به مبارزات روحانی و روحانیان مبارزش در عرصه فقاهت چون سلار دیلمی و آیت الله بهجت فومنی مشهور است گفت: نهضت جنگل برپایه روحانی مبارز، میرزا کوچک جنگلی پایه گذاری شد و این اندیشه از گذشته بوده و تا امروز نیز ادامه دارد و پایا است.

فاضلی نخبگان فراملی استان چون پروفسور رضا و سمیعی را سند و شناسنامه استان دانست و گفت: گیلان استانی فرهنگی است که کتاب در آن جایگاه ویژه ایی دارد و نماینده ولی فقیه در استان ۶۷ جلد کتاب در عرصه معارف دینی چاپ کرده و این تداوم دارد. وی با اشاره به ایجاد فضای آرامش در استان در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: در دولت یازدهم فضای آرامش و کسب و کار فراهم شد و فضای فرهنگی استان نیز تغییر کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افزایش کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از ٥٣٣ کانون در سال ٩٢ به ٨٦٣ کانون در حال حاضر افزود: علاوه بر افزایش قاری قرآن از ٦٥٣ نفر در چهار سال پیش به شش هزار و ٥٠٠ نفر تا سال جاری، خانه های قرآن در گیلان نیز از ٣٠ به ٥١ خانه افزایش یافته است. فاضلی فضای آرامش و امنیت استان را موجب اقبال بیشتر به کارهای فرهنگی دانست و اذعان کرد: ۲۶۰ کتابخانه در مساجد استان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش می کنند.

وی ادامه داد: یک هزار و ۱۵۰ مسجد مجری طرح تلاوت نور در استان بوده و ۵۱ خانه قرآنی، فعالیت قرآنی مساجد را پیگیری می کنند. فاضلی با اشاره به گسترش فضای قرآنی در یک هزار و ١٥٠ مسجد در گیلان تصریح کرد: با توجه به ارتباط تنگاتنگ کانون های فرهنگی و هنری مساجد با آموزشگاه های هنرهای تجسمی ، تعداد این آموزشگاه ها نیز از ١٠٩ عدد در سال ٩٢ به ١٣٠ آموزشگاه تا سال جاری افزایش یافته است.

گردهمایی سه روزه مسئولان ستادی و استانی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با موضوع برنامه ریزی برای تحقق شعار اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال از عصر روز جمعه با حضور ٦٠ تن از اعضای کانون های فرهنگی مساجد کشور در بندرانزلی آغاز شده و تا عصر یکشنبه ادامه دارد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =