ایرنا نوشت: نشست کارگروه امور زیربنایی استان البرز روز یکشنبه برگزار شد و پنج طرح در حوزه های تولیدی، صنعتی و خماتی در آن به تصویب رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز روز یکشنبه در این نشست گفت: کارگروه امور زیر بنایی و شهرسازی یکی از کارگروه های تاثیرگذار در برنامه های توسعه استان است.
خسرو ارتقایی افزود: با توجه به توسعه شهرها باید حساسیت بیشتری در بررسی موارد حسب شرح وظایف کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی داشته باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرزگفت: بر این اساس دبیرخانه این کارگروه باید در سایر بخش های تکلیفی به کارگروه امور زیربنایی نیز فعال تر شود.
وی اضافه کرد: این نشست برای رسیدگی به 13دستور کار تشکیل شده بود که 4 دستور کار به علت نواقص پرونده ای و مغایرت های قانونی مورد موافقت اعضای کارگروه قرار نگرفت و مابقی مورد دیگر شامل درخواست های اشخاص حقیقی و حقوقی برای اجرای طرح های تولیدی، صنعتی و خدماتی و غیره در شهرستان های کرج، کوهسار ، گلسار، ماهدشت، چهارباغ، گرمدره مورد موافقت اعضای کارگروه قرار گرفت و بررسی شد .
ارتقائی گفت: توسعه گلخانه با سازه سبک ، گاوداری جهت پرورش گوساله پرواری، احداث انبار لوازم آینه کاری، طرح پرورش گاو شیری، دیوار کشی پیرامون از جمله طرح های مصوب این جلسه از کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان البرزبود.
مدیر کل شهری و شوراهای استانداری البرز نیز در این نشست گفت: این کارگروه فعالیت های گسترده ای در همه بخش ها برای رشد و توسعه استان را بر عهده دارد که تعیین کاربری برای واگذاری طرح های مختلف از جمله گردشگری، صنعتی، کشاورزی، دامپروری، نیروگاه از جمله وظایف این کارگروه است.
محبوب احمدی با اشاره به این که در این کارگروه میزان زمین واگذار شده، نوع کاربری و مکان آن مورد بررسی و تایید اعضا قرار می گیرد، افزود : بررسی ها به این منظور انجام می گیرد که اول در حریم سایر دستگاه ها از جمله راه ها، خطوط انتقال نیرو، برق، آب و رودخانه قرار نگیرند و دوم با سایر فعالیت های اطراف آن هم تناسب داشته باشد.
به گفته وی کارگروه تخصصی امور زیر بنایی و شهرسازی، یکی از کارگروه های ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان می باشد که مطابق با وظایف تعیین شده در ماده 9 آیین نامه اجرایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان به بررسی طرح های توسعه و عمران شهری، مجموعه شهری، طرح های جامعه منطقه ای می پردازد.
مدیر کل شهری و شوراها ی استانداری البرز گفت : وظایف مرتبط با اجرای آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهر ها، طرح های هادی و جامع شهر ها، برنامه های بهینه سازی مصرف انرژی در استان، طرح های پدافند غیر عامل در استان، ساماندهی فضا ها و سکونتگاه های روستایی و طرح بزرگ عمرانی می پردازد که ریاست جلسه را معاون هماهنگی امور عمرانی بر عهده دارد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =