استاندار زنجان: توسعه پایدار نیازمند برنامه ریزی و مطالعه است

استاندار زنجان دستیابی به توسعه پایدار را نیازمند بهره گیری از برنامه ریزی و مطالعه دانست و گفت: دستیابی به توسعه، تولید، اشتغال و رشد اقتصادی پایدار در جامعه بدون مطالعه و برنامه ریزی و با تکیه بر نظرات و تصمیم گیری های شخصی افراد امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین؛ اسداله درویش امیری در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان خدابنده، با حضور در جمع اقشار مختلف مردم و اعضای شورای اداری این شهرستان، به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و با بیان اینکه هر آنچه که نظام برای خدمت به مردم انجام می دهد، وظیفه مسئولین است، افزود: هر مدیری که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیتی می پذیرد باید سرمایه ای را که برای خدمت به مردم در اختیار می گیرد، در راستای ارائه خدمت مناسب و توسعه و پیشرفت جامعه به کار گیرد و از اِعمال اراده شخصی جلوگیری نماید.
وی وجود 400 پروژه نیمه تمام در سطح کشور و عدم استقبال سرمایه گذاران برای مشارکت در 61 پروژه نیمه تمام استان را ناشی از تصمیم گیری با تکیه بر نظرات اشخاص و افراد و خروج از برنامه های توسعه ای عنوان کرد و گفت: دولت یازدهم به منظور تکمیل پروژه های نیمه تمامی که به ارث برده، از آغاز عملیات اجرایی بسیاری از پروژه های جدید در شهرها و روستاها جلوگیری کرده است.
استاندار زنجان واردات سرنگ از خارج از کشور در دوران دولت گذشته را نمونه ای از تصمیم گیری بدون برنامه ریزی در جامعه برشمرد و یادآور شد: 24 کارخانه تولید کننده سرنگ مسئولیت تامین 1/5 میلیارد سرنگ مورد نیاز کشور را بر عهده دارند، ولی به دلیل عدم توجه به اصول برنامه ریزی و صادرات و واردات و نیز تصمیم گیری بر اساس نظرات فردی اشخاص، واردات سرنگ با دلار حاصل از فروش نفت از کشور چین موجب شده تا کارخانه های تولید کننده مجبور به تعدیل نیروی کار و جمع آوری محصولات تولیدی در انبارهای خود شوند.
مقام عالی اجرایی استان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش تولید و ایجاد اشتغال در جامعه، بر ضرورت استفاده حداکثری از سرمایه گذاری های بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی با افزایش میزان ظرفیت تولید در کارخانه های داخلی و نیز با بومی سازی اقتصاد، از زیر سایه سنگین اقتصاد نفتی خارج شده و در مقابل واردات خارجی ایستادگی کنیم.
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: اقتصاد کشور بیش از یک قرن به درآمد حاصل از فروش نفت وابسته بود و این در حالی است که قیمت فروش نفت از سوی کشورهای سلطه گر غربی، انگلستان و کشورهای صهیونیستی تعیین می شود.
درویش امیری با یادآوری اینکه در دولت گذشته از محل درآمد حاصل از فروش نفت و با ارز دارو، اقلامی همچون سرنگ، دسته بیل و کلنگ به کشور وارد می شد، اظهار کرد: باید در زمانی که نفت کشور به قیمت بشکه ای 140 دلار رسیده بود، از محل درآمد حاصل از فروش نفت به تامین زیرساخت های بخش اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال در کشور پرداخته میشد تا امروز شاهد بروز بحران بیکاری به ویژه در میان نسل جوان نباشیم.
وی به شرایط دشوار اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب زمانی فرمان مقاوم سازی اقتصاد را صادر نمود که بسیاری از واحدهای تولیدی یا مواد اولیه مورد نیاز برای تولید داخلی را نداشتند و یا به دلیل واردات بی رویه، انبارهایشان پر از محصول تولید داخل بود.
مدیر عالی اجرایی استان خاطر نشان کرد: ناخدای کشتی انقلاب به دولت تدبیر و امید فرمان داد که با بومی سازی اقتصاد به مقاوم نمودن آن مبادرت ورزد و بر افزایش تولید و اشتغال در کشور متمرکز شود.
استاندار زنجان در ادامه سخنان خود، دستیابی به خودکفایی تولید گندم در سال 95 را نمونه دیگری از مقاوم سازی اقتصاد در کشور عنوان کرد و افزود: با برنامه ریزی صحیح و انجام فعالیت های زیربنایی در کشور، کشاورزان در سال گذشته خودکفایی تولید گندم را جشن گرفتند و علیرغم واردات بیش از 6 میلیون تن گندم در سال 92، شاهد افزایش خرید تضمینی گندم در سال گذشته از کشاورزان داخلی و دستیابی به خودکفایی در این محصول را شاهد بودیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =