ایرنا نوشت: دادگاه عالی کویت محاکمه اعضای یک گروه تروریستی وابسته به داعش که قصد منفجر کردن حسینیه شیعیان در این کشور داشتند را آغاز کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، اعضای این تیم تروریستی که همگی 4 عضو آن تابعیت کویتی دارند به تازگی شناسایی شده و در چند مرحله دستگیر شدند .
رهبر این گروه با هماهنگی نیروهای امنیتی کویت در فیلیپین دستگیر و به این کشور بازگردانده شد و با یورش نیروهای امنیتی کویتی به منطقه 'سعدالعبدالله' دیگر اعضا نیز دستگیر شدند.
در جلسه محاکمه افراد متهم قاضی دادگاه دستور حبس و عدم آزادی با وثیقه آنها را صادر کرده است .
همزمان مقام های امنیتی کویت به رغم اتخاذ تدابیر گسترده برای حفظ امنیت تاسیسات و مراکز حساس و تجهیز مبادی ورودی این کشور به دستگاه های پیشرفته برای جلوگیری از هرگونه اقدام های مشکوک گروه های تروریستی، از تلاش عناصر داعش برای نفوذ به کویت برای انجام عملیات خرابکارانه ابراز نگرانی کردند.
وزارت کشور کویت نیز اعلام کرده است که رایزنی های مشترکی را با هدف مبادله اطلاعات با طرف های سوری و عراقی انجام داده است که هدف از آن شناسایی عناصر فراری گروه تروریستی داعش می باشد.
وزارت کشور کویت یادآورشد: این عناصر فراری طی هفته های اخیر با تغییر چهره خود و با استفاده از گذرنامه های جعلی از میادین جنگ داعش گریخته و به کشورهای همجوارعراق نفوذ کرده اند.
اعضای فراری گروه داعش این گذرنامه ها را دقیق جعل کرده و با تراشیدن ریش های خود و تغییر اطلاعات شخصی گذرنامه، به کشورهای همجوار عراق سفر می کنند.
تاکنون چندتن از این عناصر از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =