۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: تعدد قوانین و مقررات در امر واردات یکی از عواملی است که می تواند بر افزایش قاچاق تاثیر گذار باشد و دولت و مجلس در کنار هم باید این موضوع را حل کنند.

به گزارش خبرآنلاين، حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: اگر قوانین زیادی برای واردات برداشته شود قطعا شاهد تحولاتی در این بخش خواهیم بود و قاچاق روند نزولی می گیرد. بخشی از قاچاق کشور از ابهامات قوانین و تعدد آن شکل می گیرد و تنها راه مقابله با آن شفافیت است. 

عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس تاکید کرد: یکی از راه های مقابله با قاچاق برخورد و اجرای قوانین و امحای کالاهای مکشوفه است که در این بخش اصلا نباید کوتاهی کرد. طولانی بودن روند واردات دلیلی است تا انگیزه قاچاق بیشتر شود که این امر در گذشته مشهود بود اما با راه اندازی سامانه جامع گمرکی این زمان کوتاه شده و بخشی از مشکلات را حل کرده است. 

فولادگر با بیان اینکه یکی از راه های مقابله با فساد و قاچاق شفافیت است گفت: گمرک ایران در راستای وظیفه خود در امر اجرای دولت الکترونیک و قانون رفع موانع تولید پنجره تجارت فرامرزی را راه اندازی کرد. برخط شدن رویه واردات و صادرات در گمرک باعث شد تا مراجعه های حضوری از بین برود که همین موضوع یک گام اساسی برای مقابله با فساد است. از سوی دیگر نظارت را در این بخش افزایش داده که باید از این اقدامات گمرک تشکر کرد. 

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با تاکید بر اینکه اقدامات نظارتی و شفافیت باید در گمرک ادامه دار باشد افزود: سامانه جامع گمرکی توانست تا حدی با قاچاق کالا و ارز مقابله کند اما انتظار این است که از سامانه و امکانی که ایجاد شده به درستی استفاده شود و جلوی غفلت ها و خطاهای موردی را هم بگیرد. 

وی با اشاره به معضلات مراجعه حضوری در گذشته تاکید کرد: هر جایی که نیروی انسانی به صورت غیر مستقیم و سیستمی کار را انجام دهد فساد از بین می رود و الکترونیکی شدن گمرک نیز این هدف را اجرایی کرد. 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =