بنیاد شعر و ادبیات داستانی و مدیرعامل خانه کتاب با انتشار پیام‌هایی درگذشت فیروز زنوزی جلالی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین٬ بنیاد شعر و ادبیات داستانی درگذشت فیروز زنوزی جلالی، نویسنده و مدرس داستان‌نویسی، را که روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت در پی ابتلا به سرطان ریه در بیمارستان مسیح دانشوری تهران از دنیا رفت، با این پیام تسلیت گفت:

«امروز، اهالی ادبیات، آفرینندگان داستان و ادب‌جویان جوان که سال‌ها در محضر شاگردی استاد زنوزی جلالی زانو زده بودند، نویسنده‌ای بزرگ و توانا و معلمی دلسوز و صبور را از دست دادند که خلأ حضورش در فضای داستان‌نویسی کشور به سادگی پر نخواهد شد. بنیاد شعر و ادبیات داستانی درگذشت این نویسنده را که پس از ماه‌ها تحمل بیماری جانکاه سرطان و در یکی از عزیزترین روزهای اسلامی روی داد، صمیمانه به خانواده مرحوم زنوزی جلالی و جامعه ادبی کشور تسلیت می‌گوید.»

در پیام مجید غلامی جلیسه، مدیر عامل خانه کتاب، نیز آمده است:

«خبر درگذشت فیروز زنوزی جلالی از نویسندگان پیشکسوت کشورمان و مدرس داستان‌نویسی موجب تأثر و تألم شد.

فقدان آن نیکمرد که در بیست و ششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به خاطر کتاب «قاعده بازی» مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفته بود، برای جامعه ادبی کشور ضایعه‌ای است جبران‌ناپذیر و غمی گران. اما آثار پرمایه او همواره به یادگار خواهد ماند و نامش را در تاریخ فرهنگ و ادب ایران‌زمین زنده و جاوید نگاه خواهد داشت.

اینجانب ضمن همدردی با خانواده، دوستان و آشنایان آن زنده یاد، این ضایعه را به اهل فرهنگ، فضیلت و دوستداران ادبیات تسلیت می‌گویم. خدایش او را در جوار رحمت خویش قرینِ نعمتی ابدی سازد که بایسته چنین رفعتی است.»

فیروز زنوزی جلالی متولد ۱۳۲۹ خرم‌آباد، آثار متعددی در حوزه ادبیات داستانی در کارنامه خود دارد. نویسنده رمان «مخلوق» از زمستان سال ۹۴ با سرطان ریه دست به گریبان بود و بارها دوره شیمی‌درمانی و رادیوتراپی را پشت سر گذاشته بود. او سال گذشته و در خلال بیماری، رمان «برج ۱۱۰» خود را در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی کرد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =