حسین الله کرم می گوید: رییسی معتقد است که نگاه اقتصادی باید به داخل برگردد. ما می توانیم از منابع نفتی استفاده کنیم. نه به روحانی حفظ کارخانه ها است.

به گزارش خبرآنلاین مناظره صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح طلب و حسین الله کرم دبیرکل سابق انصار حزب الله در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین هم اکنون در حال برگزاری است. { این مناظره را بصورت زنده می توانید اینجا ببینید} 

صادق زیباکلام در ادامه این مناظره با بیان اینکه، از سال 87 هم این داستان یارانه مطرح شد قرار بود که به دهک های پایین بدهند. اما نتوانستند و این داستان مشکل آفرین شد. گفتن اینکه به فقرا یارانه بدهیم خیلی راحت است. اعلام می شود که فقرا بیایند ثبت نام کنند و 75 میلیون نفر در سال 92 ثبت نام کردند. این روش که جواب نمی دهد.

او ادامه داد: از دی 89 که پرداخت یارانه شروع شد این مساله مطرح بوده که به ثروتمندان ندهیم و به فقرا بدهیم اما عرضه نداشتیم. چه در دوران احمدی نژاد و چه در دوران روحانی چه در مجلس و مجمع نتوانستند که به چه کسی این مبلغ را بدهیم و به چه کسی ندهیم. من معتقدم که روش همان روشی است که غربی ها می کنند و آن 43 هزار میلیارد تومان را فله ای پخش نمی کنند.

در ادامه حسین الله کرم در مناظره با صادق زیباکلام گفت: جریانی که من قبول دارم جریان انقلابی است. شاخصه این جریان عدالتخواهی و ظلم ستیزی، ساده زیستی، پاکدستی، دین مداری، ولایت مداری و اعتقاد به ولایت فقیه است. این خصوصیان در آقایان رییسی و قالیباف خصوصا رییسی وجود دارد . او می تواند کشور را از بیکاری که پایه آسیب های اجتماعی مثل طلاق و مواد صنعتی مخدر رهایی ببخشد.

او ادامه داد: نه به روحانی نه به بیکاری و نه به سقوط ساختارهای سیاسی در ارتباط با غرب است. دیگر عزتی برای مردم ایران نمانده است. الان نزدیک به 40 درصد مردم رای نه به روحانی دارند. بنابراین یک جریان انقلابی با تفکر جهادی که معتقد است که چیزی را نه برای خودش که برای همه می خواهد، باید روی کار بیاید.

الله کرم گفت: رییسی معتقد است که نگاه اقتصادی باید به داخل برگردد. ما می توانیم از منابع نفتی استفاده کنیم. نه به روحانی حفظ کارخانه ها است.

زیباکلام اما در پاسخ به الله کرم گفت: بزرگترین، بالاترین، مهمترین، اصلی ترین دلیلی که میخواهم به روحانی مجددا رای بدهم این است که کشور دوباره به سرنوشت 8 سال احمدی نژاد دچار نشود، ادبیات ایشان یادآور ادبیات سال 84 و حرفای احمدی نژاد و حمایت اصولگرایان است. برای تکرار نشدن آن وضعیت و برنگشتن به آن سالها و شعارهای پوچ و توخالی باید به روحانی رای داد. من به آقای روحانی دوباره رای می دهیم که احمدی نژادیسم دوباره برنگردد برای برنگشتن احمدی نژادیسم باید به روحانی رای داد.

حسین االله کرم در بخش دیگری از این مناظره عنوان کرد: آقای زیباکلام باید به وضع کنونی پاسخ بدهد چهارسال آمدند و فرافکنی کردند، بگویند وقتی به کدخدا اعتماد کردیم، سر ما را تراشیدند و دورمون زدند، تحریم های بانکی و مالی را برنداشت مشکل اینجا بود. باز می خواهید همه چیز را گردن احمدی نژاد بیندازید؟

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =