۰ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
صبح امروز خط راه‌آهن به همدان رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: صبح امروز و با اتمام عملیات ریل‌گذاری این خط‌، همدان به عنوان اولین استان وعده داده شده توسط دولت تدبیر و امید به راه آهن سراسری کشور متصل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ خیرالله خادمی، طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: این خط به عنوان اولین استان از 5 استانی که قرار بود در سال 96 به راه آهن سراسری متصل شود امروز و با اتمام کار ریل گذاری برای اتصال به شبکه ریلی کشور آماده است.

وی خاطرنشان کرد: در طی چند روز آینده و با سفر رئیس جمهور به همدان رسما این خط راه آهن افتتاح و حرکت قطار در این مسیر آغاز خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری از این خط‌آهن را موجب کوتاه شدن مسیر سفر بین همدان و پایتخت دانست و گفت: با کاهش 30 کیلومتری مسیر، زمان سفر از تهران به شهر همدان به کمتر از دو ساعت کاهش می‌یابد که موجب رونق گردشگری منطقه، اشتغال‌زایی، دسترسی راحت هموطنان به سایر نقاط کشور و حمل و نقل بار خواهد شد.

خادمی در خصوص ساختمان‌ ایستگاه این شهر نیز یادآور شد: ساختمان مسافری همدان به داخل شهر منتقل خواهد شد و تا اتمام عملیات اجرایی آن ایستگاه موقت مسافری در مجاورت ایستگاه موجود در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور طول کل مسیر را 264 کیلومتر اعلام کرد و گفت: راه آهن تهران به همدان به صورت یک خطه با سرعت طرح 160 کیلومتر برای مسافری و 120 کیلومتر برای باری طراحی شده است که پیش‌بینی می‌شود افزایش ظرفیت حمل و نقل مسافر تا 2 میلیون نفر و کالا 4 میلیون تن در سال اول افزایش یابد.

 

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =