ایسنا نوشت: صدها نفر از مخالفان دولت روسیه در تظاهرات علیه نامزدی احتمالی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری آن کشور شرکت کردند. براساس گزارش‌ها، در جریان تظاهرات، نیروهای امنیتی ده‌ها نفر را بازداشت کردند.

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه سال میلادی آینده برگزار خواهد شد و تظاهرکنندگان می‌خواهند که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور کنونی این کشور، در انتخابات نامزد نشود.

ولادیمیر پوتین تاکنون سه بار رئیس‌جمهور روسیه شده است.

براساس گزارش‌ها، دست‌کم 30 نفر در سن‌پترزبورگ و بیش از ۱۶ نفر در شهر کمروف در جنوب روسیه بازداشت شده‌اند. تجمع مخالفان پوتین در منطقه مرکزی مسکو، پایتخت، بدون مجوز قبلی برگزار شده و خبرگزاری رویترز از حضور صدها نیروی پلیس ضدشورش در این منطقه خبر داد.

جنبش "روسیه باز" بانی اصلی برگزاری تظاهرات روز شنبه در چندین شهر روسیه بوده است. میخائیل خودورکوفسکی، از غول‌های نفتی سابق روسیه، بنیانگذار این جنبش است.

معترضان در مسکو، در مقابل دفتر ریاست‌جمهوری صف کشیده و نامه‌های خود را که در آنها خواهان شرکت نکردن ولادیمیر پوتین در انتخابات سال ۲۰۱۸ شده‌اند، به این دفتر داده‌اند.

به گزارش بی.بی.سی این تظاهرات در چندین شهر روسیه، نزدیک به یک ماه پس از برگزاری یکی از بزرگ‌ترین تجمعات بدون مجوز مخالفان دولت در مسکو انجام می‌شود. در جریان تجمعی که روز ۲۶ مارس به دعوت الکسی ناوالنی، از مخالفان اصلی ولادیمیر پوتین، در مسکو برگزار شد، نزدیک به هزار نفر بازداشت شدند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =