ایسنا نوشت: عضو دفتر سیاسی جنبش حماس از دولت مصر خواست هرچه سریعتر گذرگاه زمینی رفح را به روی مسافران فلسطینی بازگشایی کرده و روابطی اقتصادی را با غزه برقرار کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود الزهار، از رهبران حماس در جریان مشارکت در تظاهراتی در محکومیت محاصره نوار غزه تصریح کرد که برقراری روابط اقتصادی مصر با غزه به نفع هر دو طرف فلسطینی و مصری خواهد بود.

الزهار از کشورهای عربی خواست گروه‌های فلسطینی را به گفتمانی صریح به منظور حفظ وحدت فلسطین دعوت کنند.

وی همچنین خواستار تحریم کشورهای حامی رژیم صهیونیستی از سوی ملت‌های عرب شد.

الزهار از شخصیت‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر در سرتاسر جهان دعوت کرد طبق قوانین بین‌المللی با رژیم صهیونیستی تعامل داشته باشند و هرگز سیاستی دو گانه را در پیش نگیرند.

او از آزادگان جهان خواست کاروان‌های هبستگی دریایی و زمینی را به منظور شکستن محاصره غزه به این منطقه گسیل دارند.

این عضو دفتر سیاسی حماس در پیامی شدیداللحن به تشکیلات خودگردان نیز تاکید کرد: به مجرمان در تشکیلات خودگردان می‌گوییم که شما برق نوار غزه را قطع کرده‌اید، خداوند برق و روشنایی قلب‌هایتان را از بین ببرد.

محمود الزهار با بیان اینکه تمامی کسانی که خلاف منافع ملت فلسطین گام بردارند، "نامشروع" هستند، تصریح کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان که ملت فلسطین را به دودستگی و اختلافات داخلی گرفتار کرده است، دیگر رهبر این ملت نیست.

الزهار اظهار داشت که عباس اموال و دارایی‌های این ملت را تصرف کرده و از آن صرفا برای خود و اطرافیانش استفاده می‌کند.

وی تمامی گروه‌های فلسطینی را به مقابله یکپارچه با توطئه‌های چیده شده علیه مساله فلسطین فراخواند و از امت اسلام خواست صندوقی را برای حمایت از ملت فلسطین تشکیل دهند.

الزهار افزود،‌ از اهل سنت و شیعه جهان عرب می‌خواهیم با تمام توان مانع از ریخته شدن خون‌ها شوند. از همه می‌خواهیم درگیری‌ها در سوریه، عراق، یمن، لیبی را متوقف کرده و تنها با اسرائیل بجنگند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =