۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸

مهر نوشت: نخستین ایرباس برجامی که ۲۳ دی ماه وارد کشور شده بود، با پایان یافتن بهره برداری‌های تبلیغاتی، از برنامه پروازهای داخلی حذف و از فردا در مسیر پروازهای خارجی بکار گرفته خواهد شد.

کوروش فتاحی، عضو هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره نخستین پرواز سیکل خارجی اولین ایرباس ۳۳۰ تازه وارد هما اظهار کرد: ایرباس ۳۳۰ هما که پس از برجام به عنوان اولین خرید ایران ایر وارد ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) شد، امشب وارد فرودگاه امام خمینی (ره) می شود.

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه رجیسترنامبر این هواپیما رومئو و ژولیت (RJ) است، اظهار کرد: نخستین پرواز خود را بامداد فردا به مقصد سوئد انجام خواهد داد.

عضو هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: این هواپیما در طول هفته جاری ۵ پرواز از فرودگاه امام به مقصد کشورهای اسکاندیناوی انجام خواهد و آخرین آن نیز پرواز روز آخر هفته جاری (جمعه) به مقصد فرانسه خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال بازگشت این هواپیما به سیکل پروازی داخلی تصریح کرد: معمولا هواپیماهایی که برای مقاصد بلندمدت و بین المللی به کار گرفته می شوند، به پروازهای داخلی برنمی گردند؛ چون استفاده از هواپیماهای دوربرد در مسیرهای لوکال و منطقه ای مقرون به صرفه نیست.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شادمان ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
    10 16
    بهره برداري تبليغاتي فقط نيست ، بايد به صورت لوكال هم جابجايي داشتبه باشد تا فرم پروازي دور برد كامل بشه
    • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
      20 3
      با این مدل ایرباس در پرواز داخلی به صرفه نیست. مدلهای دیگر ایرباس و بوئینگ یا ای تی آر مناسب پروازهای داخلی است. البته امیدواریم با تغییر دولت به دولت موردنظر دلواپسان همه چیز رو هوا نرود