ایرنا نوشت:کارشناس مسئول امور مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در فضای مجازی نیازمند اخذ مجوز از این اداره کل است.

یونس قیطانی روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: بر اساس نامه ارسالی از فرمانداری ایلام در جلسه شورای عالی فضای مجازی به درخواست وزیر کشور مورخ 10 اردیبهشت و به منظور قانونمند کردن فعالیت های تبلیغاتی نامزدها و تسری قوانین و مقررات انتخاباتی به فضای مجازی طبق ماده پنجم این دستورالعمل ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس نامزدهای انتخابات باید نسبت به اخذ مجوز جهت هرگونه فعالیت تبلیغاتی در فضای مجازی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها اقدام کنند.
قیطانی تاکید کرد: در غیر این صورت فعالیت آنها طبق ماده 10 این دستورالعمل تخلف محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در کانال های تلگرامی و شبکه های مجازی در انتخابات این دوره اعم از ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا رواج گسترده ای یافته است.
سه هزار و 77 نفر برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این استان در یک هفته مهلت ثبت نام کرده بودند که 2 هزار و 825 نفر مرد و 252 نفر زن بودند که صلاحیت 93 درصد این افراد از سوی هیات های نظارت تایید شد.
انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام برگزار می شود ولی فقط شورای شهر ایلام بدلیل داشتن جمعیتی بیش از 50 هزار نفر، هفت نفره خواهد بود و باقی شهرها شوراهای پنج نفره دارند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
دوره قبلی انتخابات یعنی چهارمین دوره انتخابات شوراها نیز همزمان با دوره یازدهم ریاست جمهوری در 24 خرداد سال 92 برگزار شد.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =