"اتابک پارکنین تراژدیسی" به تهران دعوت شد/ حمایت حوزه هنری از نمایش هایی با هویت آئینی و ملی

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور از نمایش "اتابک پارکنین تراژدیسی" برای اجرای عمومی در تهران دعوت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، کوروش زارعی که برای دیدن نمایش اتابک پارکنین تراژدیسی در تالار اصلی تئاتر شهر تبریز حضور یافته بود اظهار داشت: بنده ضمن حمایت از این نمایش، از عوامل آن دعوت می کنم به دلیل کیفیت بالای متن، کارگردانی و ارائه ی بازی، در تهران نیز اجرای عمومی داشته باشند.

زارعی سیاست حوزه هنری را حمایت از نمایش های ملی، آئینی و اسطوره ای اعلام کرد و گفت: بطور کلی هر نمایشی که مولفه های تئاتر شرق با ویژگی های ادبیات کهن ایران زمین را داشته باشد مورد حمایت حوزه هنری کشور است.

وی از تولید نمایشی به زبان ترکی آذری در خصوص یک شخصیت ملی توسط هنرمندان تبریزی را ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: گرچه بنده به زبان ترکی آذری مسلط نیستم اما ساختار، کارگردانی و بازی هنرمندان در این نمایش تماشاگران را تحت تاثیر قرار می دهد.

این هنرمند تئاتر و سینما در ادامه با اشاره به کمرنگ شدن هویت ایرانی-اسلامی در فرهنگ جامعه خاطرنشان کرد: هنرهای نمایشی ما نیازمند این است که فرهنگ خود را شناخته و در معرفی آئین های سنتی و قهرمان های تاریخ این سرزمین پیشتاز باشد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور با تقدیر از نگاه ملی نمایش اتابک پارکنین تراژدیسی، اظهار داشت: وقتی یک گروه تئاتری در کشور به یک نمایش 100درصد ایرانی در حد قابل قبول می پردازد، وظیفه ی من بعنوان یک مسئول تئاتری این است که به آن بها بدم.

زارعی در ادامه سخنان خود با اظهار تعجب از حضور پرشور تماشاگران در این نمایش گفت: تئاتر تبریز باید قدر شما را بداند چراکه نبود مخاطب، به درد هنرهای نمایشی کشور تبدیل شده است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور تصریح کرد: این میزان استقبال از نمایش های نمایشی حتی در تهران با بازیگران بنام کشور نیز امری دور از انتظار است.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقای جلوه های مختلف فرهنگی در کشور باید به هنرهای نمایشی بیش از این بها دهیم افزود: پر شدن صندلی های خالی سالن های تئاتر نیازمند تلاش و همدلی مضاعف مسئولان، هنرمندان و رسانه های کشور است.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =