در همایش حامیان روحانی مطرح شد؛ از کنایه به قالیباف تا هشدار به زنانی که می‌خواهند به رییسی رأی دهند

فاطمه هاشمی، عفت مرعشی، محسن هاشمی، مرتضی بانک، حمیدرضا جلایی‌پور، مجید تخت‎روانچی و علی شکوری‎راد از چهره‌های اصلاح‌طلبی بودند که امروز در همایش تغییرات ملموس که از سوی ستاد جوانان حسن روحانی برگزار شد، شرکت و سخنرانی کردند.

به گزارش خبرآنلاین، این همایش در سالن حجاب در حالی با حضور جوانان حامی این نامزد ریاست جمهوری برگزار شد که چهره های اصلاح طلب و اعتدالی هم در این همایش حضور داشتند. فاطمه هاشمی به همراه مادرش عفت مرعشی و محسن هاشمی به این همایش آمده بود. چهره‎های دیگری همچون آذر منصوری، رضا فرجی‌دانا، عبدالله رمضان‌زاده، حمیدرضا جلایی‎پور و ...نیز از افرادی بودند که برای حمایت از حسن روحانی به این همایش رفته و سخنرانی کردند.

کسانی که با سرمایه شهرداری ثروت خود را افزایش دادند در کدام قسمت منظومه ۹۶ درصدی هستند؟

مرتضی بانک قائم مقام ستاد انتخاباتی روحانی در این همایش گفت: در اینجا باید یاد کسانی مانند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خاتمی و ناطق نوری را زنده نگه داریم. چراکه این ملت می‌دانند چه کسانی برای آنها زحمت کشیده‌اند. آنان که امروز از ۹۶ درصد حرف می‌زنند خود در کدام یک از این تقسیم‌بندی حضور دارند؟ آنان که با استفاده از سرمایه شهرداری و سرمایه‌گذاران بزرگ کشور تنها ثروت خود را افزایش دادند در کجای این منظومه قرار دارند؟ لذا باید دید که اصلح کیست و به چه کسی باید رای داد.

کارهای ناتمام خود را تکمیل می‌کنیم

مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه گفت: زمانی که ما کارمان را در دولت یازدهم شروع کردیم همان طور که تاکید داشتیم قرار بود سیاست خارجی ما تعامل سازنده با دنیا داشته باشد. با این هدف که می‌خواهیم با دنیا گفت‌وگو کنیم و در چارچوب احترام متقابل و عدم دخالت در امور یکدیگر وارد شدیم. شما شاهد بودید پرونده هسته‌ای از روزهای آغازین در دستور کار دولت بود و بعد از دو سال مذاکرات فشرده به نتیجه رسید و همه نتیجه را می‌دانید. ما خواستار سیاست برد برد هستیم چون ما دنبال اعمال حقوق هسته‌ای خود هستیم و می‌خواستیم قطع‌نامه‌های ظالمانه علیه ایران رفع شود.
او تاکید کرد: در طول مذاکره هسته‌ای با حمایت مردم و هدایت رهبری و  حمایت رییس‌جمهور از تیم مذاکره‌کننده ما به این مرحله رسیدیم. ان‌شاالله قدم‌های بزرگ‌تری هم برداشته خواهد شد. امید به آینده و دانشجو و جوانانی که توانسته اند صنعت هسته‌ای را به این مرحله برسانند زیاد است و مطمئنا ایران اسلامی در سال‌های آینده به پیشرفت بیشتری می‌رسد. ما کارهای ناتمام زیادی داریم که ان‌شاءالله تکمیل خواهیم کرد.

با رای به روحانی پیشبرد امید و عقلانیت را ادامه دهیم

فاطمه هاشمی فرزند آیت‌الله هاشمی از دیگر سخنرانان این همایش بود که با اعلام حمایت از حسن روحانی گفت: روحانی زمانی سر کار آمد که کشور وضعیت خوبی نداشت و توانست با رای شما اقدامات زیادی را به پیش ببرد. از این جهت امروز با رای دادن به روحانی پیشبرد این اهداف را ادامه دهیم. فاطمه هاشمی در همایش تغییرات ملموس عنوان کرد: این شور و شعف شما نشان می‌دهد که سطح و دیدگاه نظری و فکری مردم ایران در جایگاه بالایی قرار دارد. این دیدگاه موجب شده تا مردم دنیا به ایران چشم بدوزند تا ببینیم به چه کسی رای می‌دهند. چرا که تدبیر و عقلانیت در کشور حاکم شد و روحانی با رای شما توانست این امید و عقلانیت را به پیش ببرد.   

به توصیه خاتمی به تمام افراد لیست ۲۱ نفره اصلاح‌طلبان رای می‌دهیم

محسن هاشمی  فرزند آیت‌الله هاشمی هم در این همایش با تاکید بر حمایت از حسن روحانی تاکید کرد: لازم است در انتخابات حتما به لیست کامل ٢١ نفره رای دهیم تا اکثریت در شورای شهر را داشته باشیم تا بتوانیم با قدرت کامل در شورا حضور داشته باشیم. به همه اطرافیان بگویید و از آنها بخواهید مطابق توصیه آقای خاتمی به تمام افراد لیست و لیست کامل رای بدهند.

هاشمی تک رقمی کردن تورم را دستاورد مهم روحانی برشمرد و گفت: لازم است در دور بعد آقای روحانی باشد تا تعامل ما با دنیا  و حرکت اقتصادی کشور ادامه داشته باشد. باید در انتخابات شرکت کنیم و پیروزی دو لیست یعنی آقای روحانی و لیست ٢١ نفره یعنی انتخابات شورای شهر را به ارمغان بیاوریم.

او ادامه داد: لازم است در انتخابات حتما به لیست کامل ٢١ نفره رای دهیم تا اکثریت در شورای شهر را داشته باشیم تا بتوانیم با قدرت کامل در شورا حضور داشته باشیم.

به روحانی رای می‌دهیم چون زمان اهدای اسکار به اصغر فرهادی عزا نگرفت

جلایی‌پور فعال سیاسی اصلاح طلب و استاد دانشگاه یکی دیگر از سخنرانان این همایش بود. او با بیان اینکه باید در دو هفته باقی مانده از تک تک ساعت‌ها استفاده کنیم، گفت: یکی از دلایل من برای کار کردن برای روحانی و اینکه مرخصی گرفتم این است که این مملکت هشتاد میلیونی پول‌دار و مسلمان و غیرمسلمان و پر از تنوع؛ طرفدار وفاق بوده نه شکاف. همین چهار درصدی و نود و شش درصدی برای ایجاد شکاف بین مردم است. من به این دلیل به روحانی رای می‌دهم چون اهل تعامل با دنیا است نه تقابل. این‌هایی که حرف از تقابل می‌زنند فقط توسعه کشور را عقب می‌اندازند حتی اهل تقابل هم نیستند. علت دیگر این است که یک رییس‌جمهور صدها مدیر دارد. لذا کسی که رییس‌جمهور می‌شود باید دید دایره شناخت او از مدیران و کارشناسان چه کسانی هستند؟ من به این دلیل به روحانی رای می‌دهم که کارشناسان این کشور را می شناسد.

جلایی‌پور خاطرنشان کرد: من به این دلیل به روحانی رای می‌دهم که وقتی اصغر فرهادی اسکار گرفت؛ عزا نگرفت اما بقیه عزا گرفته بودند! به این دلیل رای می‌دهم که وقتی کیارستمی جزو صد فیلمساز اول دنیا شد مثل بقیه عزا نگرفت.

وی به حضار در این همایش یادآور شد که سال ۸۴ احمدی‌نژاد از روستایی‌ها و فقرا رای نگرفت؛ بلکه از پنج شهر بزرگ کشور که در انتخابات شرکت نکردند رای آورد! مشکل در شهرهای بزرگ است اگر ما رای ندهیم ویرانه بزرگی در انتظار ماست.

هشدار رمضان‌زاده به زنانی که به رییسی رای بدهند

سخنگوی دولت اصلاحات هم که از سخنرانان این همایش بود، گفت: به عنوان شاگردی از مکتب سیدمحمد خاتمی یک مسیر و آن هم مسیر اصلاحات گام به گام را می‌شناسم و روحانی در این مسیر یک گام به جلو است.

عبدالله رمضان زاده گفت: رقابت این دوره در خصوص آرامش کشور و پیشبرد اهداف آن است و از این جهت برای آرمان‌های ایران سرفراز گام خواهیم برداشت. رقابت بر سر ادب است نه تهدید. بر سر عذرخواهی است نه طلبکاری. او با بیان اینکه رقیب ما کسانی هستند که رای نمی‌دهند، گفت: به خانم ها هشدار می‌دهم. اگر رییسی، رییس جمهور شود شما برای درس خواندن باید از همسرتان اجازه بگیرید.

شاه‌بیت عملکرد روحانی زنده نگه داشتن امید در دل جوانان است

رضا فرجی دانا وزیر علوم دولت روحانی با بیان اینکه تاکید حسن روحانی به اینکه جوانان در فضای امید باشند یکی از مشکل گشاترین کلیدهایی است که روحانی برای شکست قفل‌های چندین ساله بر عرصه فرهنگ و اقتصاد دست یافت، گفت:  اگر امید به اصلاحات در دل جوانان است از این دولت است. من در وزارت علوم با جوانان معترض مواجه می‌شدم. دوستان از ابزار خوشحالی من تعجب می‌کردند. من می‌گفتم این جوانان امید به ایران بهتر را دارند. از دید من بسیاری از کارهای دولت یازدهم قابل ذکر است. طرح تحول سلامت برای اقشار ضعیف مهم است. ولی موضوع زنده نگه داشتن امید در دل جوانان که بمانند و ایران را از خود بدانند و خود را از ایران بدانند؛ بزرگترین دستاورد روحانی است.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
    واقعا برای بعضی از به ظاهر مسئولین متاسفم.برای رای چه حرفا که نمیزنن.خواهشا چاپ کنید.شاید ما با آقای رییسی مخالف باشیم،ولی دلیل نمیشه درباره ایشون اینجوری حرف بزنیم
  • بی نام A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
    28 2
    لطفا به فکر شورای شهر شیراز باشید