ایسنا نوشت: وزیر بهداشت گفت: این روزها در مقابل خدمات دولت، بی‌انصافی می‌شود و ما دولتی‌ها دل‌مان پر است.

سید حسن هاشمی با اشاره به خدمات دولت‌یازدهم در حوزه‌های مختلف، افزود: این روزها در مقابل خدمات دولت، بی‌انصافی می‌شود و ما دولتی‌ها دل‌مان پر است و متاسفم بخشی از سلامت که مربوط به روح و روان و اخلاق جامعه است و زیربنای اجتماع است و همه جوامع از آن متاثرند و با افول یا بلندمرتبگی آن، راه صلاح و سعادت را طی می‌کنند، آسیب می‌بیند.

وی تاکید کرد: متاسفانه دروغ، غیبت، تهمت، رفتارهای ناپسند و تخریب‌کردن همدیگر به هر قیمتی در کشور رواج پیدا کرده و در این روزها اوج می‌گیرد و شاهد بودیم به دلیل همین بی‌اخلاقی‌ها در انتخابات‌های گذشته، بخشی از سرمایه‌های اجتماعی را از دست داده‌ایم.

هاشمی گفت: شورای‌نگهبان، افرادی را به عنوان صالح تایید می‌کند و بعد این افراد، در مقابل ۸۰ میلیون ایرانی، همدیگر را متهم می‌کنند که این اتفاقات از غصه‌های ما است و گاهی اوقات می‌گویند که دولت خسته است یا مدیریت آن، سنتی است اما خدمات ارزشمند دولت در سراسر کشور را نمی‌بینند به عنوان نمونه سال گذشته، فقط در استان‌فارس، ۱۸۰۰ هکتار از اراضی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زیر کاشت گیاهان دارویی رفته است.

وی با اشاره به کیفیت نامناسب سموم کشاورزی در سال‌های گذشته گفت: به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه ایران و ورود سموم از مبدا نادرست یا به صورت قاچاق، سموم مرغوب و با کیفیت به کشور وارد نمی‌شد و در برخی از موارد، تا ۴۰ برابر میزان مجاز، از سموم استفاده می‌شد که باعث آسیب رسیدن به سلامتی مردم و افزایش شیوع سرطان در آنها می‌شد و اگر اقداماتی انجام شده باید قدر آنها را بدانیم.

هاشمی اظهار داشت: نباید همدیگر را متهم کنیم چراکه هم ریشه هستیم و باید اقدامات خوب را با صدای بلند و اقدامات نادرست و نقایص را با صدای کوتاه اعلام کنیم و سلامت روح و روان مردم، به نوعی مهم‌تر از سلامت جسم آنها است و وقتی حرف‌ها یا مطالبی را در دستگاه‌های اطلاع‌رسانی یا فضای مجازی می‌بینند، روح و روان آنها آسیب می‌بیند. از فضای مجازی می‌توانیم استفاده بهتری کنیم اما امروز به تهدیدی برای اخلاق و فرهنگ جامعه تبدیل شده است.

وزیر بهداشت گفت: برای ما ساده است که بگوییم سالانه حدود ۱۸ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند و این تعداد مرگ، عادی شده و هر هفته به اندازه مسافران یک هواپیما، تلفات داریم که مشخص است در حوزه قانون، پلیس، صنعت، جاده و یا فرهنگ رانندگی مشکل داریم.

هاشمی عنوان کرد: در سیاسی کردن مشکلات مردم، استاد هستیم. قطار تصادف می‌کند، هیاهو ایجاد می‌شود. عده‌ای جان خود را از دست می‌دهند و بعد هم اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد و یا ساختمان پلاسکو در آتش می‌سوزد و یکی دو هفته، احساسات مردم را تحریک می‌کنیم و دوباره هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و هیچ اقدامی برای پیشگیری نمی‌شود و این موارد به سلامت مردم مربوط می‌شود و مسائل را سیاسی و همدیگر را متهم می‌کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هنوز اقدامات زیادی در حوزه سلامت باید انجام شود، افزود: بخشی از اقدامات حوزه سلامت به سلامت روح و روان مردم مربوط می‌شود که باید به آموزه های دینی، سال‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ارزش‌های اخلاقی و اسلامی برگردیم و عصاره آن در راستی، اخلاص و درستی تعبیر می‌شود.

هاشمی با تاکید بر اهمیت نقش آموزش‌و‌پرورش در فرهنگ‌سازی سلامت گفت: کار اصلی ما روی سنین دانش‌آموزی است. امروز هر اقدامی را انجام دهید، نتیجه آن را ۳۰ سال دیگر خواهید دید و اگر ۵۰ درصد از مرگ مردم به خاطر سکته‌های قلبی است به‌دلیل گرفتگی جداره و رگ‌های قلب به دلیل مصرف روغن زیاد و عدم مرغوبیت روغن است بنابراین آموزش و پرورش، از دستگاه‌های مهم برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر است.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 662004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =