مبارزه ای برای بزرگترین کسب و کار لندن در جریان است. این شهر به عنوان واسطه بین خریدار و فروشنده محصولات مالی در یورو است که نقش حیاتی در اقتصاد اروپا بازی می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اتاق تهران،مبارزه ای برای بزرگترین کسب و کار لندن در جریان است. این شهر به عنوان واسطه بین خریدار و فروشنده محصولات مالی در یورو است که نقش حیاتی در اقتصاد اروپا بازی می کند. حجم این واسطه گری در لندن بسیار بالاست: حدود 1.5 تریلیون دلار داد و ستد در روز یا حدود 75 درصد از کل معاملات.

بانک مرکزی اروپا مدت زمان زیادی چنین استدلال می کرد که فعالیت ها باید در داخل گروه 19 کشوری با استفاده از یک ارز باشد. اما حالا که بریتانیا تصمیم گرفته اتحادیه را ترک کند، مسایل پیچیده شده است.

لندن خانه موسسه های تهاتری بزرگی است که تجارت محصولات را تسهیل می کند. بزرگترین موسسه تهاتری توسط بورس اوراق بهادار لندن (the London Stock Exchange Group) اداره می شود. کسب و کار آنها کمک می کند که بازارهای مالی کارکرد درستی به نام «تهاتر یورو» داشته باشند.

البته مشکل این بود که بریتانیا هیچ وقت یورو را انتخاب کرد و روی همان پوند باقی ماند.

این مساله هم همیشه اصطحکاک زیادی با استدلال بانک مرکزی اروپا ایجاد می کرد. به این ترتیب این یک ریسک بزرگ است که سیستم مالی کلی را به خطر می اندازد.

اتاق فکر Uuriintuya Batsaikhan of Bruegel می گوید: محل این موسسه تهاتری همیشه مهمترین چالش قبل از برگزیت بود. حالا انگلستان می خواهد اتحادیه را ترک کند و این مساله هم به آرامی رخ نمی دهد.

تا زمانی که بریتانیا در اتحادیه اروپا باقی مانده بود، بانک مرکزی اروپا قادر نبود این کسب و کار را از لندن جدا کند، اما حالا بریتانیا قرار است از اتحادیه خارج شود.

حالا هم به گفته Batsaikhan اگر بیشتر تجار بخواهد دلارشان را خارج از ایالات متحده تهاتر کنند، می تواند مشکل ایجاد شود.

والدیس دوبروسکیس، کارشناس ارشد خدمات مالی اتحادیه اروپا برای این ماجرا دو سناریو مشخص کرده است. در اولین سناریو انگلیس می تواند اجازه دهد که اتحادیه اروپا از نزدیک بازار را تنظیم کند -حتی پس از ترک اتحادیه اروپا- این یک گزینه است که بعید است به نفع دولت ترزا می، نخست وزیر کنونی تمام شود. چرا که او گفته بود دیگر اجازه دخالت به هیچ کشوری را نخواهد داد.

البته به گفته دوبروسکیس در این حالت اتحادیه اروپا هم می تواند به سادگی کسب و کارها ملزم کند که به کشوری در اتحادیه اروپا نقل مکان کنند.

این به این معنی است که به موسسه های تهاتر جدیدی در نقاط دیگر اروپا نیاز خواهد شد که براساس مسئولیت رسیدگی به سهام و اوراق قرضه و همچنین خدمات مالی و نرخ ارز و بهره و تهاتر یورو انجام خواهند داد.

بنابراین این آسیب به لندن می تواند باعث ناپدید شدن شغل هایی شود که برای تهاتر مجبور به نقل مکان هستند.

این در حالی است که افراد زیادی به طور متوسط توسط 4 موسسه تهاتر استخدام شده اند که مسئول رسیدگی به اکثر معاملات بودند.

رییس بورس اوراق بهادر لندن، خاویر رولت ماه سپتامبر به بلومبرگ گفته بود که اگر موسسه تهاتر یورو از شهر برود، حداقل 100 هزار شغل در بانک ها و دیگر موسسه های مالی در معرض خطر هستند. 

انگلستان در حال سخت لابی کردن برای نگه داشتن موسسه های تهاتر در لندن است. استدلال آنها هم این است که این نقل مکان می تواند ویرانی هایی به بار آورد.

میلز سلیک، مدیرعامل شرکت TheCityUK می گوید: این جا به جایی اجباری موسسه تهاتر می تواند اختلال هایی ایجاد کند و باعث بلاتکلیفی و تکه تکه شدن بازار شود.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 662863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =