وزارت اطلاعات روحانی همراه و حامی فرهنگ و هنر/ هرجا گیر کرده ایم، گره گشایمان بوده اند

رئیس انجمن صنفی تبلیغات آذربایجان شرقی و عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران با تقدیر از دولت تدبیر و امید در حوزه ی فرهنگ و هنر گفت: در هیچ دوره ای به اندازه ی دولت تدبیر و امید، نهادهای امنیتی چون وزارت اطلاعات حامی اهالی فرهنگ و هنر نبوده اند.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از کمیته اطلاع رسانی حسن روحانی در آذربایجان شرقی، استاد کریم زینتی در جمع اساتید هنری تبریز اظهار داشت: پیش از این، بین نهادهایی مانند تشکیلات اطلاعات بدلیل ماهیت ویژه ی آنها و اهالی فرهنگ و هنر فاصله های زیادی وجود داشت و ارتباطات تنها به پاسخگویی این قشر محدود می شد.

وی تغییر معنادار سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ و هنر را غیرقابل کتمان خواند و اظهار داشت: این تغییرات طی چهارسال گذشته به صورت عینی برای تمام اهالی فرهنگ و هنر قابل لمس بوده به طوریکه بعیدترین نهاد امنیتی استان به یکی از حامیان اصلی این قشر بدل شده است.

عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران با اشاره به اینکه پیشتر، از کوچکترین فعالیت های اهالی فرهنگ و هنر برداشت های سیاسی شده و باید به مسئولان مختلف پاسخگو بودیم افزود: طی چهارسال گذشته، مسئولان تشکیلات اطلاعات در آذربایجان شرقی نه تنها مشکل ساز نبوده اند بلکه با سعه صدر و تعامل سازنده، هرگونه سنگ اندازی نهادهای دیگر را هم رفع کرده اند.

استاد زینتی، بازگویی دستاوردهای دولت حسن روحانی را وظیفه ی تمام اهالی فرهنگ و هنر خواند و تصریح کرد: همگان می دانند مو سپید کرده های حوزه فرهنگ و هنر نیازی به تملق و تعریف و تمجید بیمورد ندارند اما انصاف حکم می کند، هرجا کار مثبتی شده یادآوری و قدردانی شود.

وی با اشاره به سیاسی تلقی شدن فعالیت های گرافیست های استان در خصوص بحران دریاچه ارومیه در سالهای گذشته گفت: همین آثار که قبلا توسط مسئولان وقت با انگ های مختلف جمع آوری شده بود، در دولت فعلی به یکی از مهمترین ابزار اطلاع رسانی در خصوص بحران آب و دریاچه ارومیه بدل شد!

کریم زینتی همچنین با اشاره به سنگ اندازی برخی ارگان های مختلف برای راه اندازی تشکل های مردم نهاد اظهار داشت: به عنوان مثال، تمام مشکلات راه اندازی تشکل مردمی گرافیک آذربایجان شرقی با وساطت فرماندار محترم و همکاری مسئولان اداره کل اطلاعات آذربایجان شرقی رفع و زمینه برای ثبت رسمی آن فراهم شده است.

این استاد برجسته گرافیک تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تا پیش از این، فاصله ی معنادار و غیرقابل درکی بین تشکیلات امنیتی و فعالان فرهنگی و هنری وجود داشت اظهار داشت: کار به جایی رسیده که امروزه حتی در صورت ایجاد مشکل از سوی نهادهای مرتبط به فرهنگ و هنر، شکایت به مسئولان این نهاد امنیتی برده و با تعامل قابل تقدیر، نسبت به رفع گره های ایجاد شده اقدام می شود!

کریم زینتی هیچ دولتی را عاری از ضعف و انتقاد ندانست و یادآور شد: این بدین معنا نیست که عملکرد دولت تدبیر و امید عاری از اشتباه و ضعف است بلکه نقطه ی قوت دولت حسن روحانی این بوده که در صورت انتقاد نیز، بدون ترس از هزینه های احتمالی، فضای نقد فراهم است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =