با اضافه شدن «گادوین منشا» به پرسپولیس و درخشش مجدد طارمی و علی‌پور، خط حمله قرمزها حالت ترسناکی به خود گرفته است.

درست وقتی که خبر توافق پرسپولیس با "گادوین منشا" - بازیکن نیجریه ای فصل قبل پیکان و بهترین گلزن خارجی لیگ برتر فوتبال - تازه دهان به دهان می گشت، انگار طارمی و به ویژه علیپور (مهاجمین نوک فعلی پرسپولیس) از خواب بیدار شدند!

مهدی طارمی که بعد از آن صحنه بحث برانگیز برابر الریان قطر (وقتی در مقابل دیدگان پرشور هواداران استادیوم آزادی پنالتی "چیپ" خود را به بیرون فرستاد) به شدت تحت فشار بود، توانست با یک "کام بک" عجیب و روحیه و اعتماد به نفس مثالزدنی، دوباره موتور گلزنی خودش را روشن کند و به فاصله 5 روز بعد از بازی با الریان، نه تنها گل پانزدهم خویش را در تبریز زد، بلکه ضمن تثبیت قهرمانی تیمش در 3 هفته قبل از پایان لیگ به صدر رقابت آقای گلی نیز بازگشت. ضمن اینکه با حفظ همین روحیه، در دو بازی بعدی هم جمعاً 3 گل دیگر زد تا به تنهایی با 18 گل و فاصله محسوس نسبت به ساسان و گادوین، آقای گل امسال شود.

مهدی طارمی در آخرین بازی گروهی در آسیا هم برای اولین بار در سابقه بازیگری اش در پرسپولیس، هتریک کرد تا به خوبی رقابت تنگاتنگ و هماوردی اش با گادوین منشا را از همین حالا به رخ بکشد.

و اما قضیه علیپور جالب تر است! علیپور یک فصل تقریباً کابوس وار را سپری می کرد. تا اینکه از هفته 26 با یک شوت مهارناپذیر برابر پیکان، پروازی دیدنی اش را آغاز کرد. وی سپس در هفته بعد و هفته بعدتر، 2 گل دیگر هم در هر بازی زد و 4 پاس گل داد و پنالتی هم گرفت. او در آسیا هم همین عملکرد را با پاس های گلش ادامه داد و نشان داد آن دوران افول و رکود عجیب و غریبش در 80 درصد بازی های فصل را کاملاً فراموش کرده است.

یک نکته ویژه در مورد عملکرد علیپور در هفته های پایانی لیگ، این است که او هر وقت از ابتدا در کنار طارمی به میدان رفت، بازی برجسته و قابل دفاعی از خود به جای گذاشت. شانس وی این بود که در این هفته ها، هافبک های مقتدر و ستاره پرسپولیس به تناوب محروم و یا مصدوم شدند و برانکو که از فقر مهاجمِ درجه یک برای بازی در کنار طارمی رنج می برد و از وحید امیری در آن پست کمک می گرفت، مجبور می شد امیری را یک خط به عقب کشیده تا در نقش اختصاصی خودش بازی کند و دل به درخشش علیپور در پست مهاجم کناری ببندد. شانسی که علیپور قدر آن را به خوبی دانست و در ادامه هم خرق عادت کرد و در بازی با الوحده به عنوان "یار جایگزین" با اولین حرکت خود، پاس گل سوم طارمی و چهارم پرسپولیس را داد تا از چهره بشاشش بفهمیم خودش - بیش از همه - از عملکردش راضی است!

طارمی و علیپور با این بازگشت درخشان به اوج، برانکو را با دغدغه و دلمشغولی شیرینی مواجه ساخته اند. اینکه با اضافه شدن گادوین منشا به دو مهاجم زهردار فعلی پرسپولیس، چه نقشه ای را برای پیشانی هجومی تیم خود در فصل بعد طرحریزی کند.

راستی آیا آقای گل فصل بعد هم یک پرسپولیسی است؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =