۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۸

ایسنا به نقل از یک کارشناس بازار سرمایه گزارش داد در سال‌های گذشته این باور در کشور ما وجود نداشت که یکی از محورهای اصلی بازار سرمایه، تامین مالی است.

ابوالفضل شهرآبادی درباره این‌که رییس جمهور دولت دوازدهم باید چه برنامه‌هایی برای بازار سرمایه داشته باشد، گفت: رییس جمهور باید وزیری برای وزارت اقتصاد انتخاب کند که از بازار سرمایه شناخت داشته باشد. آن وزیر به بازار محوری توجه داشته باشد البته دو وزیر اقتصاد اخیر یعنی علی طیب‌نیا و سید شمس الدین حسینی‌ این طور بوده‌اند.

وی ادامه داد: کارکرد بازار سرمایه عمدتا تامین مالی است ولی در سال‌های گذشته این باور در کشور ما وجود نداشت که یکی از محورهای اصلی بازار سرمایه، تامین مالی است و در نتیجه ما عمدتا در ایران بانک محور بودیم و توجه وزیر درباره‌ تامین منابع ۸۰ الی ۹۰ درصد روی بازار پول و ۱۰ الی ۲۰ درصد روی بازار سرمایه بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: اگر شرایطی پیش بیاید که نسبت عملکرد بازار پول به بازار سرمایه ۵۰ - ۵۰ شود یا حتی ۶۰ به ۴۰ شود هم به نفع بازار سرمایه و هم به نفع کل کشور و صنعت است.

شهرآبادی تاکید کرد: توجه کنید که منظور ما این نیست که به بازار سرمایه چیزی بدهند، بلکه قرار است از بازار سرمایه چیزی بخواهند. باید از بازار سرمایه تامین مالی صورت پذیرد. از سازمان بورس باید خواست ابزارها و نهادها را متنوع کند و حجم تامین مالی را از طریق بازار سرمایه هر سال ۲۵ درصد بالا ببرد. لازمه‌ی این کار، فشار آوردن به مسوولان بازار سرمایه است و همچنین همکاری و کمک به آنهاست. دولت جدید باید فرآیند وضع قوانین و مقررات لازم را فراهم سازد.

 

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =