ایرنا نوشت: «آدام زوبین» معاون سابق امورتروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا که از طراحان وعهده دار سیاست های تحریم آمریکا علیه ایران بود، درباره طرح تحریمهای جدید علیه ایران به کنگره هشداردادوگفت:این اقدام می تواند توافق هسته ای را نقض و متحدان آمریکا را نگران کند.

پایگاه اینترنتی هافینگتون پست روز شنبه نوشت: آدام زوبین که قبلا به عنوان قائم مقام وزارت خزانه داری آمریکا نیز خدمت می کرد به اعضای کنگره هشدار داد که طرح تحریم های ایران که در کمیته روابط خارجی سنا در حال بررسی است می تواند به تضعیف توافق هسته ای (برجام) شود و به روابط آمریکا با متحدانش آسیب بزند.

وی روز جمعه در نامه ای به اعضای کنگره نوشت: قانونگذاری جدید به شیوه ای که متن آن اکنون آماده می شود می تواند «واکنش وحشتناک ایران و همچنین متحدان ما را برانگیزد چرا که می تواند ناقض حداقل روح برجام تلقی شود.»

هافینگتون پست نوشت: طرح جدید کنگره که با عنوان طرح مقابله با اقدامات بی ثبات کننده ایران شناخته می شود از حمایت قوی هر دو حزب برخوردار است اما انتظار می رود نامه زوبین تاثیر زیادی روی سناتورها داشته باشد.

زوبین گفت: طرح تحریم های سنا در شکل کنونی خود هیچ فایده ای نخواهد داشت چرا که نمی تواند هیچ فشار دیگری در رابطه با اقدامات ایران بیرون از فضای هسته ای قرار دهد.

وی افزود: به همین دلیل فکر می کند تصویب این طرح به منافع آمریکا ضرر خواهد زد.

بررسی پیش نویس طرح جدید تحریم های ایران پیش از این به دلیل انچه که نگرانی از واکنش اتحادیه اروپا عنوان شده،در سنای آمریکا فعلا به تعویق افتاده است.‏

آدام زوبین مدیر سابق دفتر کنترل دارایی‌ های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا بود که با سفر به کشورهای مختلف نقش اساسی در اعمال تحریم ها علیه ایران ایفا می کرد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 664907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =