این روزها کاندیداهای انتخابات شورای شهر در اقدامی هماهنگ و برای رسیدن به صندلی شورا، در بی توجهی محض به حقوق شهروندی، اقدام به تخریب شهر و نابودی زیبایی شهری کرده اند.

سینا افشاریان- این روزها و با آغاز تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، کاندیداهای مختلف این انتخابات که تعدادشان کم هم نیست، با هدف رسیدن به صندلی شورای شهر اقدام به تخریب و مخدوش کردن چهره شهر کرده اند.

کاندیداهایی که اکثرا با شعارهایی چون سازندگی شهر پای به عرصه گذارده اند و در حالی که این روزها وجود شبکه های اجتماعی میتواند جایگزین مناسبی برای تبلیغات کلاسیک، قدیمی و مخرب محیط زیست باشد ولی با این حال، نامزدها آن چنان با همان تبلیغات کاغذی به جان شهر افتاده اند که گویی در همان دوران قدیم و سابق هستیم.

برخی از این کاندیداها حتی به صندوق صدقه و تابلوهای راهنمایی هم رحم نکرده اند و هیچ احترامی به وجهه شهر قائل نیستند و جالب تر از آن با تخریب شهر می خواهند به صندلی ای برسند که یکی از وظایف اش جلوگیری از تخریب شهر است این یعنی یک پارادوکس توسط نامزدهای شورای شهر.

گویی قرار نیست فردای پس از انتخاباتی باشد که کارگران زحمتکش شهرداری باید کمر خم کنند و این تبلیغات را از چهره شهر پاک کنند، کارگرانی که چشم انتظارشان همان کاندیداهاییست که پس از رسیدن به شورا قرار است یار و یاور آنان باشند!

در این میان نکته بحث برانگیز اینست که کاندیداهایی که بیشترین تبلیغات را در چارچوب آبادانی و توسعه شهر و توجه به محیط زیست و فرهنگ شهروندی دارند بیشترین اقدام را در زمینه بی فرهنگی تبلیغاتی صورت داده اند.

علی غیور یکی از این کاندیداها که خود سابقه حضور در سمن های اجتماعی و فرهنگی و همچنین بعنوان یکی از خبرنگاران و با تحصیلات مرتبط با شهرسازی در انتخابات شرکت کرده است، پس از انتخاب شعار : " آمده ام تا به شهرم لبخند هدیه کنم" در مورد تبلیغات گفته است: نه ستادی دارم و نه تبلیغات کاغذی یا بنری در شهر خواهم داشت زیرا اعتقاد دارم این عمل موجب تخریب شهر و محیط زیست می شوم.

ذکر این نکته ضروری است که شهرداری ارومیه بیش از ۶۰۰ جایگاه مخصوص تبلیغات شورای شهر در نقاط مختلف شهر ارومیه در نظر گرفته است ولی کاندیداها علاوه بر تبلیغات در در و دیوار و تابلوهای راهنمایی، چراغ های راهنمایی، جداول و ... حتی بر روی جایگاه های مخصوص تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری هم رحم نکرده اند و گویی انتخابات فقط مخصوص شوراهای اسلامی شهر و روستاست.

کاش همین شیفتگان خدمت، بجای نگاه به صندلی، به فکر رعایت قوانین، احترام به شهر و حقوق شهروندی بودند که خود می تواند بزرگترین خدمت به شهرشان بود.

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
    2 0
    بسیار نکته جالبی بود من هر روز پیاده روی میکردم و خیلی از مسیری که میومدم لذت میبردم خیابان حسنی ، چند روزه افسرده شدم مسیر خیلی کثیفه خیییییییییییییییییییییییییییییییلی بنرها رو میسوزونن روی سنگ فرش اسم کاندیدهارو با رنگ مینویسن و بدتر از همه تا دو شب با فشفشه و ترقه دودو دم که راه میندازن هیییییچ نمیزارن مردم استراحت کنن .....من به کاندیدی که به حقوق شهروند ارزش قائل نیست و به هر نحوی میخواد رای بیاره رای نخواهم داد .