انتقال سالانه ۱۰۵ میلیون مترمکعب فاضلاب تصفیه شده به دریاچه ارومیه

ایسنا نوشت: مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه درآذربایجان غربی گفت: پساب تصفیه شده فاضلاب ۱۲ شهر حوضه آبریز دریاچه ارومیه به این دریاچه سرازیر می شود.

فرهاد سرخوش در رابطه با اقدامات شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در راستای احیای دریاچه ارومیه افزود: پساب تصفیه شده فاضلاب ۱۲ شهر حوضه آبریز دریاچه ارومیه به این دریاچه سرازیر می شود که اقدامات اجرایی این پروژه ها در دستور کار قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: تکمیل و توسعه تاسیسات فاضلاب ارومیه، بوکان ،سلماس، میاندوآب، نقده و ایجاد تاسیسات فاضلاب گلمان ارومیه، شاهیندژ ومطالعه و اجرای سامانه فاضلاب اشنویه،محمدیار و مطالعه فاضلاب قوشچی، نوشین شهر، تازه شهر، چهاربرج و احداث خط انتقال پساب فاضلاب گلمان ارومیه و پساب شهرارومیه از جمله اقداماتی که در راستای احیای دریاچه ارومیه انجام می شود و سالانه ۱۰۵ میلیون مترمکعب فاضلاب تصفیه شده به دریاچه ارومیه انتقال داده خواهد شد.

سرخوش اظهار کرد: تکمیل و توسعه تاسیسات فاضلاب میاندوآب و سلماس را در حدود۲۹ درصد عنوان و تصریح کرد: تکمیل و توسعه تاسیسات فاضلاب نقده از۴۸.۱۷ درصد پیشرفت برخوردار است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی در خصوص تکمیل و توسعه تاسیسات فاضلاب شهر ارومیه گفت: ایجاد و تکمیل تصفیه خانه های شهر های حوضه آبریز دریاچه ارومیه از برنامه های در حال اجرا برای انتقال پساب تصفیه خانه های فاضلاب برای احیای این دریاچه است که تصفیه خانه فاضلاب شهر ارومیه در ۵ مدول طراحی شده است که مدول اول و دوم این تصفیه خانه در حال بهره برداری است و مدول سوم آن نیز به ظرفیت ۶۰ هزار مترمکعب در شبانه روز در حال اجرا است.

وی ادامه داد: همزمان با اجرای مدولهای سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و احداث خطوط انتقال جدید، تصفیه اصولی و بهداشتی فاضلاب صورت می گیرد و پساب تصفیه شده در پایین دست و به منظور احیای دریاچه ارومیه مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

سرخوش خاطر نشان کرد: با تکمیل عملیات یاد شده سالانه حدود ۵۱.۱ میلیون مترمکعب در سال پساب در خروجی تصفیه خانه قابل تحویل خواهد شد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه تکمیل و توسعه تاسیسات فاضلاب نقده هم اکنون افزون بر ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهارکرد: احداث شبکه جمع آوری اصلی به طول ۵۵ کیلومتر،احداث شبکه جمع آوری فرعی به طول ۴۴.۴۵ کیلومتر، احداث تصفیه خانه با ظرفیت ۸۰۷۰ متر مکعب در شبانه روزدر حال اجراست.

وی گفت: با توجه به شبکه اجرا شده در سالهای گذشته و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب نقده در سال ۹۵ با اجرا و تکمیل شبکه باقیمانده مربوط به مناطق توسعه یافته در پایان طرح ۴.۸۶میلیون متر مکعب پساب در سال به حوزه دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

سرخوش درخصوص ایجاد تاسیسات فاضلاب گلمان گفت: پیشرفت فیزیکی کل طرح فاضلاب شهرک گلمان با درنظر گرفتن عملیات تکمیلی سویل، خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و شبکه جمع آوری فاضلاب در حدود ۷۲.۵۹ درصد است که با تکمیل و احداث باقی مانده شبکه فاضلاب و احداث هم زمان فاز یک مدول اول سیویل و تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب، سالانه حدود ۱.۷۲ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده تولید می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =