۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵

استاد پژوهشگاه زلزله می‌گوید عملیات‌هایی که برای مقاوم سازی پل‌صدر انجام شده این پل را تضعیف کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هزینه‌های نامشخص و زیاد ساخت طبقه دوم پل‌صدر و از سویی تاثیر بسیار کم طبقه دوم صدر بر کاهش ترافیک منجر به انتقادات زیادی از ساخت این پل شد اما حالا دکتر فریبرز ناطقی‌الهی، استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله از یکی از مسائل اساسی‌تر این پل می‌گوید؛ ایمنی.

او در یادداشتی در وبلاگش خبرآنلاین در رابطه با ایمنی پل‌صدر نوشته است: در این تصویر پايه پل طبقه بالا كه در ميان عرشه پل صدر محصور شده است و كاملا درگير با ان است را نمايش مي دهد. قابل توجه است كه در اثر تغييرات مشخصات پل، كاري كه در حال حاضر بر روي پل در حال انجام است، تغيير مكانهاي سازه را در زمان زلزله احتمالی تغيير داده و امكان ضربه زدن عرشه به وسط ستون محصورشده طبفه بالا بصورت برشي آن‌هم در محلي كه فقط خمش حاكم و براي ان طراحي شده است را امري فاجعه اميز مي ‌کند!

او در ادامه نوشته است: لذا بدونه نتيجه گيري تخريبي از هر نهادي اميدورام به اين امر حياتي توجه شود و اگر قرار است فعاليتي در شهر براي ايمني انجام شود منجر به نابودي كل سيستم نشود، چه بسا اکثر مقاوم سازي ها براي زلزله علي رغم ظاهر آراسته گزارشات و دفترچه محاسبات بجز تضعيف سازه با هزينه بالا باطني مخرب دارند.  

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =