ایرنا نوشت: وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس امشب در نشستی در ریاض گرد هم آمدند .

به گزارش خبرگزاری کویت، در این نشست مهمترین تحولات سوریه ،عراق و محورهای مطرح در سفر آتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به منطقه بررسی شد.

در این نشست همچنین مهمترین تحولات مرتبط با مبارزه با تروریسم و نابودی گروه داعش بررسی شد .

همچنین مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده است که ترامپ قصد دارد در نخستین سفر رسمی خود به ریاض، در رابطه با آنچه که او 'اندیشه های افراطی' می خواند، سخنرانی و جهان اسلام را علیه دشمن مشترک متحد کند.

به گفته مک مستر، هدف رئیس جمهوری آمریکا از این سخنرانی، ایجاد اتحاد بیشتر میان مسلمانان جهان برای مقابله با یک دشمن مشترک و اثبات تعهد آمریکا نسبت به شرکای مسلمان خود در منطقه است.

مشاور ترامپ همچنین گفته است که وی در این سفر در مراسم افتتاح مرکزی که به منظور مقابله با افراط گرایی و ترویج اعتدال گشایش می یابد، شرکت کنند.

وی توضیح داد: متحدان آمریکا از جمله عربستان با راه اندازی چنین مرکزی تصمیم' به ایستادگی قاطع در مقابل افراط گرایی و کسانی را دارند که با تعبیر انحرافی از مذهب، قصد پیشبرد اهداف سیاسی و جنایی خود را دارند.

مک مستر افزود: ترامپ در این سفر توافقنامه های زیادی را با سران عربستان به منظور تقویت همکاری های اقتصادی میان واشنگتن و ریاض امضا خواهد کرد.

در سفر ترامپ به ریاض نشست مشترک سران کشورهای عربی با ترامپ برگزار خواهد شد .

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 666755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =